Реклама



Реклама

Новости

Гран-Прі Бахрейну: Розкішний ювілей

8 апреля 2014, 01:27 Гоночный уик-энд
Гран-Прі Бахрейну: Розкішний ювілей

Дивні ці «нічні» ГП – кваліфікації та гонки відбуваються в темряві, коли температура траси або знижується, або є стабільною, проте відчутно нижчою за денну, а от підготовка до всього цього проходить більшою частиною в зовсім інших умовах. От як на автодромі Сахір – дві з трьох вільних практик Великий Цирк смажився на розпеченому асфальті пустельного треку. Бахрейн цього року приймав свій десятий Гран-Прі, і на честь ювілею став третьою «нічною» гонкою календаря – досвід виявився настільки успішним, що сумнівів в тому, що ця гонка повинна проходити саме після заходу сонця, не залишилося.  

Між етапами в Малайзії та Бахрейні був лише тиждень, отже ніяких особливих новинок очікувати не доводилося. Розмови про датчики розходу палива вщухли самі собою, бо з’ясувалося, що Red Bull, Toro Rosso та Caterham, у яких виникали проблеми з цими пристроями, можливо, винні самі, бо модифікували ті датчики, щоб зручніше вмонтувати їх у машини. FIA з цього приводу оголосила, що з ГП Іспанії будь-які модифікації багатостраждальних датчиків забороняються, а до того часу всі мають можливість пристосувати конструкції болідів до датчиків, а не навпаки.

Цьогорічні зимові тести проходили саме в Бахрейні, отже команди збиралися на автодромі приблизно уявляючи, що їх чекає впродовж вік-енду. Синоптики обіцяли традиційну суху, дуже теплу погоду та сильний вітер, Pirelli, пам’ятаючи про досвід зимових тестів (хоча під час тестів ніхто після заходу сонця не їздив), привезли шини типів Soft та Medium. Очікували суттєвої, більш ніж у 15 градусів, різниці між денною та нічною температурами траси, що обіцяло приємну різноманітність стратегій в гонці.

П’ятниця, перша та друга вільні практики

Перша вільна практика розпочалася о 14-00 за місцевим часом на трасі, розпеченій до 46 градусів. У трьох командах дали поїздити тест-пілотам: Феліпе Наср замінив Боттаса, Робін Фряйнс – Кобаясі а Гідо ван дер Гарде – Гутьєрреса. За роботу взялися майже одразу – проїхали установчі кола практично без проблем, хіба що Росберг поскаржився на брак потужності, і машину довелося додатково перевірити, та у Магнуссена виникли проблеми з гальмами. Довше за всіх після установчого кола просидів у боксах Масса – команда вирішила не розмінюватись на дрібниці і зосередилася на тонких налаштуваннях. Решта тим часом пригадувала траєкторії, попутно підмітаючи пісок – брак зчеплення був особливо помітний по маневрах новачків, які ледь втримували потужні машини в межах треку. Зрештою, навіть достатньо досвідчений Мальдонадо декілька разів ледь не вилетів з траси.

За 40 хвилин до кінця сесії Ferrari розважили глядачів – примудрилися встановити на болід Алонсо три шини Medium та передню ліву Soft! Добре, що швидко помітили – іспанець зупинився на виїзді з піт-лейну і машину відкотили до боксів на перевзування. Напарник Фернандо зіткнувся з гіршими проблемами – Кімі помилився в 4 повороті, наїхавши на оновлений високий поребрик, машина підстрибнула у повітря та гепнулася об асфальт, пошкодивши днище. Команда встигла усунути наслідки та випустила фіна на трасу за 20 хвилин до закінчення, однак невдовзі Райкконен остаточно повернувся до боксів. Решта завершила сесію без пригод – протокол очолив Хемільтон, за ним розташувалися Росберг, Алонсо, Хюлькенберг, Баттон та Райкконен.

Початок FP2 прийшовся на сутінки, і доки не стемніло остаточно, особливої активності на трасі не спостерігалося – Williams взагалі просиділи в боксах дві третини сесії. У Ріккардо знову виникли проблеми з паливним датчиком, і австралієць виїхав з боксів через 25 хвилин після початку заїздів. Температура асфальту знизилася на 20 градусів у порівнянні з денною – саме такі умови теоретично очікували пілотів в кваліфікації та гонці, і всю сесію гонщики шукали межі можливостей, змагаючись між собою та створюючи один одному проблеми – Баттон, обганяючи Мальдонадо, ледь не в’їхав у Ерікссона, Квят поскаржився на Алонсо, Росберг заблукав у 10 поворті, повернувши праворуч замість того, щоб повертати ліворуч, а потім так активно прогрівав гуму, що завадив Пересу – цей інцидент взялися розглядати судді, і після завершення заїздів винесли Ніко офіційне попередження.

З другої третини сесії команди перейшли до порівняння двох типів шин. За 45 хвилин до картатого прапору Мальдонадо повторив денну помилку Райкконена, підстрибнувши у 4 повороті – так само пошкодив днище і повернувся до боксів на ремонт. Lotus у порівнянні з першими етапами проводили майже безпроблемний вік-енд – хіба що на машині Грожана виникла проблема з циліндрами, однак її доволі швидко вирішили. За 36 хвилин до кінця на Marussia Чілтона зламався гальмівний диск, і британець після розвороту зупинився на узбіччі останнього повороту. Ледь прибрали Marussia, як в 6 повороті зупинився Sauber Сутіла – розрядилися акумулятори. Останнім невдахою FP2 став Ерікссон, який за 6 хвилин до завершення сесії зупинився в 10 повороті – на прохання команди, бо почалися проблеми з двигуном. Протокол знову очолили Хемільтон та Росберг, яким поступилися Алонсо, Ріккардо, Масса та Баттон.

Субота, третя вільна практика

Після вчорашніх стрибків Райкконена та Мальдонадо у 4 повороті дирекція гонки вирішила зменшити той занадто високий поребрик. Траса під пустельним сонцем знову розігрілася майже до 45 градусів. Перші ж кола показали, що 4 поворот перестав нагадувати трамплін – більше там ніхто не злітав. Williams першу половину сесії провели в боксах, McLaren також вирішили поберегти техніку. Багато хто помилився у 11 повороті, однак без наслідків. За 21 хвилину до кінця Феттель вилетів у гравій в 2 повороті – розвернуло на поребрику. Болід пошкоджень не отримав, лише заглух двигун. Найшвидшим знову стали Хемільтон та Росберг, за якими опинилися Перес, Боттас та Масса.

Субота, кваліфікація

Перша частина кваліфікації розпочалася масовим виїздом на трасу  - в боксах залишилися лише Сутіл та пілоти Williams, які вирішили трохи почекати. Всі, окрім Грожана, для першого виїзду встановили Medium. Потім всі, окрім Ріккардо, швидко перейшли на Soft  - єдиною спробою обмежилися лише пілоти Мercedes та Williams. Сутіл якось дуже активно захищався від Грожана, і судді пообіцяли розібратись з цим після кваліфікації. Найповільнішими стали Мальдонадо, Сутіл, Кобаяші, Бьянкі, Ерікссон та Чілтон.

На час початку Q2 ніч спустилася на трасу остаточно – цього разу лише Williams наважилися виїхати на шинах Medium на першу спробу. Росберг та Хемільтон одразу показали найкращий час і повернулися до боксів. Феттель та Грожан також обмежилися єдиною спробою в другій половині Q2, в результаті Феттель опинився одинадцятим (поскаржився на проблеми з коробкою передач), Грожан шістнадцятим, а між ними розташувалися Хюлькенберг, Квят, Вернь та Гутьєррес. Боттас та Масса показали однаковий час – до тисячних.

Q3 пройшла виключно на гумі Soft. Райкконен єдиний залишався в боксах до останнього – виїхав за три хвилини до картатого прапору. Поул завоював Росберг – п’ятий поул в кар’єрі, стількі ж, скільки у його батька, повільнішими виявились Хемільон, Ріккардо – його третє місце завдяки штрафу з ГП Малайзії одразу перетворилося на тринадцяте, Боттас, Перес, Райкконен, Баттон, Масса, Магнуссен та Алонсо, який після завершення сесії повідомив про брак потужності.

Судді розглянули інцидент за участі Сутіла та Грожана і оштрафували Сутіла – мінус п’ять позицій на старті та два штрафні бали. В результаті покарання Адріан опинився на останній стартовій позиції.

Отже, після двох «нічних» сесій – тренувальної та кваліфікаційної – команди мали над чим подумати: Soft швидший за Medium більш ніж на 1,5 секунди, однак прохолодніша вечірня погода робить швидкості вищими, а шини витривалішими. І скоріш за все доведеться економити паливо – якщо не станеться несподіванок.

Неділя, гонка

Зранку на боліді Алонсо замінили вихлопну систему, сподіваючись подолати проблеми з потужністю. В McLaren привітали Дженсона Баттона – цього вік-енду британець проводив 250 ГП в кар’єрі. Був, до речі, ще один ювілей – цей Гран-Прі був 900-м в історії Формули 1! Сама думка про це захоплює – стільки років…

Всі, окрім Феттеля та Сутіла, для першого відрізку обрали гуму Soft. На старті Хемільтон одразу пройшов Росберга, Масса прорвався на третю позицію, Хюлькенберг – на восьму, Алонсо випередив Райкконена, який знову зіткнувся з Магнуссеном – на щастя, цього разу без наслідків для машини. Позаду Вернь не зміг роз'їхатися з Мальдонадо – Toro Rosso отримала пошкодження заднього антикрила, днища та заднього правого колеса, француз поїхав до боксів на ремонт. Повернувся до гонки останнім, і до свого сходу на 16 колі нічим особливим не відзначився.

Декілька кіл серед перших п’ятнадцяти пілотів не відбувалося ніяких змін, лише Хюлькенберг боровся за позицію з Алонсо, і зрештою випередив іспанця – на 6 колі. Алонсо поскаржився команді на брак потужності, що справило велике враження на Луку Мотеземоло, який перебував у боксах. Росбергу повідомили, що він та Льюіс на різних стратегіях, і що потрібно стежити за станом шин. Позаду Мальдонадо обійшов Гутьєрреса.

На 8 колі почалися перші піт-стопи – з Сутіла. Утворилося декілька DRS-паротягів – Квят та Ріккардо намагалися наздогнати Магнуссена, а Феттель та Райкконен – Алонсо. На 9 колі Ріккардо пішов в атаку, однак помилився і ледь не поступився Квяту. На наступному колі Баттон та Хюлькенберг пройшли Боттаса – фін поїхав міняти гуму, а за ним і Квят та Бьянкі попрямували до боксів. Ріккардо нарешті подолав Магнуссена, а Перес вийшов на третє місце, обійшовши Массу. На 13 колі гуму змінили Алонсо та Гутьєррес – іспанець повернувся на трасу попереду Квята. 

Боротьба загострювалася – на 14 колі Сутіл та Бьянкі не поділили трасу, в результаті чого німець з пошкодженим переднім антикрилом, а француз з проколотим колесом поїхали до боксів. Стюарди взялися за розслідування інциденту. Водночас піт-стопи відвідали Масса, Райкконен та Грожан, а на 15 колі – Магнуссен. На наступному колі Феттель почув від команди фразу «Даніель швидший за тебе» і пропустив напарника. Хюлькенберг перевзувся та виїхав на трасу за Райкконеном, якого дуже швидко обійшов. Наступною жертвою Ніко став Квят.

На 17 колі перевзулися Перес та Феттель, а Алонсо випередив Мальдонадо. Трохи згодом зав’язалася боротьба між лідерами-напарниками: Росберг двічі спробував випередити Хемільтона, однак той обидва рази після боротьби колесо в колесо повернув свою позицію.

Баттон замінив гуму на 18 колі, на 19 – Ріккардо, на наступному – Хемільтон, а Бьянкі поїхав відбувати штрафний проїзд по піт-лейну, який йому присудили за зіткнення з Сутілом. Невдовзі Алонсо поступився Пересу, а Райкконен – Баттону, і на фіна одразу напосів Феттель. На 21 колі з гонки вибув Сутіл – наслідки зіткнення. Росберг відвідав піт-стоп, і, хоч і намагався наростити відрив за ці два кола, на які затримався на трасі, та все одно повернувся до гонки другим. Ніко здійснив свій перший піт останнім, і встановив на другий відрізок шини Medium, як і Ріккардо – решта обрала Soft.

На 23 колі зав’язалася феєрична боротьба між Боттасом та Массою, яких майже наздогнали Хюлькенбнрг та Перес – розв’язка наступила за два кола, коли Валттері поїхав на свій другий піт-стоп: Ніко спробував атакувати Феліпе, помилився, і його одразу пройшов Серхіо! Тим часом на піт з’їздили також Квят та Магнуссен, а Феттель нарешті обійшов Райкконена. На 28 колі і Перес, і Хюлькенберг обігнали Массу, і бразилець поїхав міняти гуму. За ним до боксів попрямували Алонсо та Грожан, а на трасі тим часом Ріккардо намагався випередити Райкконена – і не помітив, як до них дуже наблизився Боттас. Даніель все ж обігнав Кімі, і той опинився під атаками фіна з Williams, якому швидко поступився. На 33 колі Райкконена обійшов Масса, і Кімі відправився на піт. На 34 колі Боттас обігнав Ріккардо.

Трохи згодом піт-стопи відвідали Перес та Феттель (піт Себастьяна трохи затягнувся) – Серхіо повернувся одразу за Алонсо, якого за декілька поворотів обійшов. Ferrari дійсно потрібно краще працювати… На 36 колі перевзулися Баттон та Хюлькенберг, а Ерікссон вибув з гонки – зупинився, бо двигун втратив потужність. На 37 колі Феттель пройшов Мальдонадо, Ріккардо з’їздив замінити гуму, повернувся за Райкконеном, спробував одразу обігнати фіна, однак той захищався, і Даніелю вдалися його маневри лише на наступному колі, заразом австралієць пройшов і Магнуссена. Датчанин попрямував по свіжу гуму, як і Масса – бразилець повернувся в гонку за Ріккардо.

А на 41 колі піт-стоп відвідав Мальдонадо… Ледь встиг виїхати з піт-лейну, як зустрівся в першому повороті з Гутьєрресом, який їхав собі в хвості пелотону і нікого не чіпав. Роздвоєний ніс Lotus підчепив Sauber, і той відправився у карколомний політ – машина зробила оберт на 360 градусів і приземлилася, на щастя, на днище. Ошелешений Естебан спитав команду «Що це було?», посидів трохи та почав вибиратись з боліду… На трасу виїхав SC. Як добре, що нинішня Ф1 така безпечна…

Мальдонадо поїхав до боксів виправляти пошкодження, а Хемільтон, Росберг, Алонсо та Райкконен просто скористалися нагодою – пілоти Mercedes здійснили свої другі піт-стопи, а пілоти Ferrari – треті. Хемільтон отримав гуму Medium, Росберг – Soft, і команда порадила своїм бійцям обом доїхати до фінішу. Доки пелотон збирався за SC, гонку залишив Магнуссен – зупинився на узбіччі. Решта поїздила паротягом до 47 кола, після рестарту нічого не відбулося, хіба що судді, які розглядали дії Мальдонадо, призначили йому штраф – 10 секунд stop/go. Пастор відбув покарання на наступному колі. Раптово став здавати позиції Баттон – поступився Ріккардо, Массі, Боттасу… Хюлькенберг затіяв боротьбу з Пересом – Серхіо вдалося захиститись. На 50 колі Ріккардо впевнено випередив Феттеля – напарник намагався відігратись, однак Даніель залишився попереду. Алонсо обійшов Баттона, а Ріккардо розпочав атаку на Хюлькенберга. Феттель спробував скористатись цим і повернути втрачену позицію, та не судилося.

На чолі пелотону тим часом точилася така боротьба, що аж іскри летіли – Росберг намагався випередити Хемільтона. Декілька разів Ніко майже виходив вперед, однак Льюіс кожного разу відстоював позицію. Потім Ніко трохи помилився і на пару кіл атаки припинилися. Позаду події продовжували розгортатись – Ріккардо на 53 колі обігнав Хюлькенберга, на 56 Баттон зійшов з тих самих причин, що і напарник – вийшло з ладу зчеплення, Масса ледь не випередив Феттеля, а Росберг до самого фінішу не залишав надії вийти вперед. Та переміг Хемільтон – 24 раз у кар’єрі, Росберг залишився другим, третім фінішував Перес – давно не був на подіумі… Далі приїхали Ріккардо, Хюлькенберг, Феттель, Масса, Боттас, Алонсо та Райкконен. Чілтон випередив Бьянкі та фінішував 13-м, а Lotus доїхали до картатого прапору обома машинами. Щоправда, Мальдонадо після гонки отримав додаткові покарання – мінус п’ять позицій на старті ГП Китаю та три штрафні бали. Бьянкі також отримав штрафні бали – додав два до двох, що вже були. Перша шістка обійшлася двома піт-стопами. Mercedes зміцнили своє лідерство, і якщо так піде далі, то… Ні, не буду гадати, бо в цьому спорті може статись що завгодно. Та й пройшло лише три етапи.

А ювілей вийшов чудовим – давно не було такої насиченої гонки, та ще з такою боротьбою! Дуже хочеться сподіватись, що це не випадковість, і наступні етапи будуть не менш цікавими. За два тижні ГП Китаю, а поки що команди проведуть в Бахрейні ще трохи часу – вівторок та середа призначені для перших за багато часу тестів під час сезону. Подивимось, чи це допоможе тим, хто трохи відстав…

А я, мабуть, попрощаюся з вами, шановні читачі. Писати ці огляди було цікаво, однак прийшов час змін. Сподіваюся, вам також було цікаво. І сподіваюся, Формула 1 далі буде ставати все більш цікавою. Буду вірити в краще.

Источник: Автор: Журавель Ольга

Оставить комментарий Комментарии (0)

Ваше имя
поле обязательное для заполнения
Комментарий
поле обязательное для заполнения
Защитный код
Вы ввели неверный защитный код

Комментариев нет. Ваш может быть первым.