Реклама



Реклама

Новости

Гран-Прі Малайзії: Капризи природи та витівки долі

1 апреля 2014, 03:57 Гоночный уик-энд
Гран-Прі Малайзії: Капризи природи та витівки долі

А Red Bull все ж подали апеляцію на рішення суддів щодо анулювання результату Даніеля Ріккардо. Подали, можна сказати, в останній момент, 20 березня, і FIA наступного дня повідомила, що апеляційний суд збереться аж 14 квітня. Отже час, що залишався до початку ГП Малайзії, Red Bull вирішили присвятити переконуванню усіх небайдужих в своїй правоті щодо використання тих ненадійних та некоректних датчиків розходу палива. Решта учасників Великого Цирку дивилася на цю виставу зі здивуванням, бо сперечатись з приводу речей, вже затверджених регламентом, у Ф1 якось не прийнято…

А доки аналітики писали про «небезпечний прецедент» у разі визнання правоти команди з Мілтон-Кінс, Формула 1 потихеньку перебиралася до вологої та спекотної Малайзії – країни з, мабуть, найбільш екстремальним кліматом в усьому календарі. Автодром Сепанг, що під час свого дебюту в 1999 році вразив гонщиків шириною траси, уболівальників – яскравим видовищем, і усіх без виключення – новизною та сміливістю, і досі залишається родзинкою чемпіонату, не в останню чергу завдяки екваторіальному клімату. Спека та щоденні зливи суттєво ускладнюють роботу пілотів, інженерів та гоночних стратегів, тим більше цього року – з усіма цими новими системами, яким ніде було пройти випробування подібними умовами. Зрозуміло, що всі були занепокоєні, бо ж якщо в осінньому Мельбурні фінішували далеко не всі, то що може статись в Куала-Лумпурі, де завжди спекотне літо? Синоптики обіцяли дощі, і на неділю передрікали дуже високу ймовірність опадів у другій половині дня. Pirelli для гарячого та абразивного Сепангу привезли найжорсткіші шини – Hard та Medium.

У четвер від Mercedes надійшла інформація, що Льюіс Хемільтон розпочне заїзди з тим самим двигуном, що і в Австралії – негаразди з циліндром усунули, і вирішили поки нічого не міняти. Феттель вирішив висловити своє незадоволення звуком нових двигунів, а Баттон запропонував тим, кому не подобається звук нових двигунів, переходити до тих серій, де звук подобається. Організатори ГП повідомили, що перед стартом гонки пройде хвилина мовчання на згадку про зниклий авіарейс Малайзійських авіаліній MH370, а команди розмістили на машинах або шоломах пілотів написи на підтримку родичів пасажирів.

П’ятниця, перша та друга вільні практики

У п’ятницю дощу не було ані вранці, ані після обіду. Першу сесію розпочав Алонсо, за ним всі інші проїхали свої установчі кола, останнім це зробив Феттель. Після невеличкої перерви більшість, скорегувавши налаштування,  повернулася на трасу, в боксах залишився лише Мальдонадо. Венесуелець просидів без діла більшу частину сесії – чергові проблеми з силовою установкою Renault. За 20 хвилин до завершення Пастор знову з’явився на трасі, проїхав з димом одне коло, повільно повернувся до піт-лейну, звідки його відштовхали до боксів. Грожану пощастило трохи більше – вдалося проїхати цілих чотири кола (після двох перших Роман зупинився на трасі). Іншими невдахами FP1 стали Перес, на боліді якого виникли проблеми з подачею палива, і механіки всю сесію намагалися вирішити цю проблему – Серхіо залишився без часу та з двома колами, та Кобаясі, двигун якого в середині заїздів втратив потужність. З’ясувалося, що вийшла з ладу батарея – машину розібрали, і більше Камуі на трасу не виїжджав.

Решта працювала більш-менш успішно – наїздили від 9 до 24 кіл, а якщо і помилялись, то без особливих наслідків: Сутіла трохи розвернуло на в’їзді до піт-лейну, Алонсо та Массу у восьмому повороті – Алонсо невдало потрапив на поребрик та трохи пошкодив задню праву шину, Масса повернувся на трасу без проблем. За 35 хвилин до картатого прапору на McLaren Магнуссена спрацював датчик перегріву, і Кевіну довелося ненадовго заїхати до боксів. А на останніх хвилинах в 11 повороті вилетів Хемільтон – без наслідків. Льюіс, зрештою, залишився лідером протоколу, випередивши Райкконена, Росберга, Баттона, Магнуссена та Верня.

У другій половині дня проблеми виникли лише у Мальдонадо та Кобаясі – точніше, проблеми залишилися з першої сесії. Болід Пастора просто не встигли полагодити, а на машині Камуі на додачу до несправної батареї виявили ще й витік мастила. Обидва пілоти пропустили FP2, а решта дуже плідно відпрацювала півтори години. Перші тридцять хвилин їздили на гумі Hard, потім перейшли на Medium, в останній третині дехто знову взув Hard – деградація виявилася суттєвою, як і очікували, та й різниця між типами відповідала прогнозам шинників – трохи більше однієї секунди. Без пригод також не обійшлося: Чілтона розвернуло в 3 повороті, з Вернєм сталося те ж саме, тільки в 15-у, в 4 повороті Грожан зупинився на узбіччі завдяки електричним проблемам з коробкою передач – маршалам довелося попітніти, щоб втримати болід на схилі, доки не під’їхав евакуатор, а Ріккардо після помилки в 11 повороті довго повертався на трасу через гравій та газон – вже після картатого прапору. Цього разу протокол очолив Росберг, другим знову став Райкконен, а за ними розташувалися Феттель, Хемільтон, Алонсо та Масса.

Субота, третя вільна практика

Перша половина дня в суботу також видалася сухою. На виїзді з піт-лейну утворилася ціла черга, навіть дві – ті, хто збирався практикувати старт та ті, хто прагнув потрапити на трек одразу. Більшості вдалося провести сесію без великих проблем, а от боліди McLaren чомусь вирішили покапризувати – спочатку Магнуссен поскаржився на падіння потужності і повернувся до боксів, а потім Баттон повідомив про погане зчеплення і також поїхав до механіків. Більше Дженсон на трасі не з’являвся, а Кевін виїхав за декілька хвилин до кінця заїздів – лише на одне коло. Проблеми з машиною суттєво скоротили сесію Кобаясі – тільки 7 кіл. Грожан з Мальдонадо, навпаки, нарешті провели чудову робочу сесію – проїхали 16 та 20 кіл відповідно, хоч і помилялися в поворотах та скаржилися на технічні проблеми. Взагалі скарг до ефіру потрапило дуже багато – переважно на брак зчеплення. Сутіл скаржився на керованість боліду, Хюлькенберг та Феттель на баланс… Зрештою, впоралися добре – і з проблемами, і з останніми порівняннями типів шин. Найшвидшим знову став Росберг, компанію якому склали Хемільтон, Райкконен, Феттель, Хюлькенберг та Ріккардо.

Субота, кваліфікація

Після обіду розпочався дощ – справжня злива. Дощ лив і лив, початок Q1 відклали спочатку на 15 хвилин, потім ще на 15, потім ще… Зрештою дощ припинився, і після останньої, п’ятихвилинної, затримки, під час якої команди намагалися висушити піт-лейн перед боксами, кваліфікація нарешті розпочалася. Всі дружно виїхали на трасу – всі, окрім пілотів McLaren, на проміжних шинах. Ледь виїхавши з боксів, зупинився Ерікссон, примусивши інших себе об’їжджати. На щастя, механікам вдалося завести двигун, і юний швед повернувся до боротьби. Всередині сесії Феттеля закликали до боксів – виникли якісь негаразди з батареєю. Проблему вирішили швидко – Себастьян знову виїхав на трасу. Дощ посилився, в результаті чого Гутьєррес та за пару хвилин Феттель помилилися в 9 повороті, а за хвилину до завершення сесії у 3 поворті дуже помилився Ерікссон – машину закрутило, понесло через траву і стукнуло об стінку правою передньою частиною. На цьому Q1 завершилася, далі не пройшли Мальдонадо, Сутіл, Бьянкі, Кобаясі, Чілтон та Ерікссон.

Дощ продовжувався, і Q2 всі, окрім пілотів Ferrari, розпочали на дощовій гумі. Видимість була погана, і невдовзі у 9 повороті зіткнулися Квят та Алонсо – перший намагався вийти вперед, другий помітив Toro Rosso занадто пізно. Росіянин поїхав до боксів з поламаним переднім антикрилом, іспанець – зі зламаною лівою передньою підвіскою. Стюарди пообіцяли розібратись. Зрештою, обидва пілоти повернулися на трасу – механіки якимсь дивом встигли відремонтувати болід Алонсо за ті три хвилини, на які зупинили сесію. За три хвилини до закінчення Магнуссен вилетів у гравій, повертаючись до боксів, а Грожан не втримав болід від розвороту. З боротьби за поул вибули Квят, Гутьєррес, Масса, Перес, Боттас та Грожан. Williams побоювалися дощової погоди, бо в Австалії машини показали себе не найкращим чином – що ж, побоювання виявилися обґрунтованими. Та ще й стюарди взялися розглядати блокування Боттасом Ріккардо…

Дощ припинятись не збирався, отже в Q3 всі, окрім Магнуссена та Баттона, встановили дощову гуму. Датчанин майже одразу поїхав перевзуватись, дехто трохи пізніше замінив вже зношену дощову гуму на нову. Поул завоював Хемільтон, який випередив Феттеля, Росберга, Алонсо, Ріккардо, Райкконена, Хюлькенберга, Магнуссена, Верня та Баттона. Після закінчення кваліфікації стюарди оголосили свої рішення: спочатку Верню присудили грошовий штраф за два випадки перевищення швидкості на піт-лейні, потім покарали Боттаса – мінус три позиції на старті за блокування Ріккардо та два штрафні бали, а зіткнення Квята  та Алонсо визнали гоночним інцидентом і нікого карати не стали.

Неділя, гонка

В неділю погода знову стала сухою та сонячною – блакитне небо з легкими білими хмаринками. Після кваліфікації пілоти були незадоволені характеристиками дощових шин – мабуть багато хто, побачивши в небі сонце, зітхнув з полегшенням. Для старту всі, окрім Переса, обрали шини Medium. На жаль, гонка Переса завершилася під час спроби виїхати на формуюче коло – двигун заглух і оживити його не вдалося.

Всі інші зайняли свої стартові місця та проїхали прогрівочне коло без пригод. Старт вийшов багатим на події, бо ж ширина цієї траси залишає багато місця для маневрів. Хемільтон лідерство зберіг, Росберг випередив Феттеля, і майже одразу Ріккардо, що стартував краще за Алонсо, також пройшов Себастьяна. Алонсо захистив свою позицію від атак Райкконена, до якого тим часом під’їхав Магнуссен та спробував атакувати фіна, в результаті чого Кімі отримав прокол правого заднього колеса, а Магнуссен пошкодив переднє антикрило. Позаду Бьянкі, який після зіткнення з Вернєм – Жан-Ерік жахливо стартував і не зміг уникнути контакту, відкотившись назад – їхав з проколотим колесом, вибив з траси Мальдонадо. Бьянкі, Вернь та Райкконен відправилися на піт-стопи, і повернулися на 21, 19 та 20 позиціях відповідно. Чудово стартували Масса та Боттас – Валттері прорвався з 18 на 10 позицію. На 3 колі Баттон обійшов Магнуссена.

На 4 колі Масса також спробував обігнати Магнуссена, однак не вийшло, а от Феттелю вдалося випередити Ріккардо. Тим часом стюарди вирішили розслідувати зіткнення Бьянкі та Мальдонадо. На 5 колі Квят обійшов Гутьєрреса. На 6 колі судді повідомили, що розглядатимуть також інцидент за участі Райкконена та Магнуссена, а Бьянкі покарали п’ятисекундним штрафом stop/go (з цього року подібні штрафи можна відбувати під час піт-стопів – відстояти штраф, а потім замінити гуму). На 7 колі команда наказала Мальдонадо повертатись до боксів – схід завдяки проблемам з турбіною. Режисери трансляції випустили в ефір переговори Williams – Масса скаржився на поведінку Боттаса, а команда заспокоювала обох. За три кола Бьянкі відбув штраф, а Магнуссен поїхав на піт, де йому замінили пошкоджене переднє антикрило. І не встиг датчанин повернутись на трасу, як стюарди оголосили свій вердикт щодо нього – 5 секунд штрафу stop/go.

На 11 колі на свої перші планові піт-стопи попрямували Квят, Гутьєррес та Чілтон, на 12-у – Алонсо та Сутіл. Іспанець виїхав на трасу одразу за Грожаном, і після недовгої боротьби випередив француза. На 13 коли піт-стопи відвідали Ріккардо, Масса та Грожан, і Ріккардо повернувся до боротьби просто перед носом боліду Алонсо – шалена боротьба, та зрештою Ріккардо залишився попереду. На наступному колі гуму замінили Феттель та Баттон – Себастьян повернувся на трасу за Боттасом, якого невдовзі обійшов, а доки на піт їздив Росберг, Боттас поступився і Алонсо – на 15 колі фін нарешті замінив свою зношену гуму. Наступним перевзувся Хемільтон, повернувшись другим – за Хюлькенбергом, однак німцю не вдалося полідирувати навіть кола, бо Льюіс повернув свою позицію за декілька поворотів. Ніко попрямував на піт-стоп. На 18 колі з гонки вибув Бьянкі – наслідки прокола колеса.

Тим часом позаду Кімі Райкконен намагався прорватись через непоступливих аутсайдерів – обійшов Верня, доки той боровся з Ерікссоном (Вернь після того поїхав міняти гуму), а невдовзі випередив і шведа – і також попрямував на піт. На 20 колі Вернь повернувся до боксів – четвертий схід менш ніж за половину гонки. На трасі боротьба продовжилася – Боттас обійшов Квята, і росіянин поїхав по свіжі шини.

До речі, з цього ГП телеглядачі можуть бачити, хто скільки використав палива – і от на 24 колі виявилося, що саме боліди Red Bull витрачають хоч і в межах дозволеного, проте більше за інших. Дуже цікаво в світлі боротьби Red Bull за справедливість...

На тому ж 24 колі бокси відвідав Гутьєррес, на наступному – Магнуссен (і штраф відбув) та Сутіл, далі перевзувся Баттон, а Гутьєррес, отримавши нові шини, випередив спочатку Ерікссона, а на 27 колі – Чілотна. На 28 колі шини замінили Алонсо, Ерікссон та Масса, а Квят пройшов Кобаясі.

Чесно кажучи, ця нескінченна історія з піт-стопами зробила гонку доволі нудною, і, думаю, вболівальників дуже надихнули слова Росберга про те, що на зворотній частині траси накрапає… Хмар дійсно побільшало, і хмар справжніх, дощових… Однак час йшов, а дощ – повноцінний дощ – все не починався. На 29 колі гуму замінив Ріккардо, а Магнуссен обігнав Кобаясі, на наступному колі перевзувся Боттас, тим часом Кобаясі затіяв атаку на Грожана, і виграв цю боротьбу.

На 32 колі бокси відвідали Феттель, Кобаясі та невдовзі Росберг і Хемільтон – Льюіс залишився першим, а Росберг та Феттель, відповідно, другим та третім. На 34 колі з гонки вибув Сутіл – зупинився в останньому повороті, на щастя, не на траєкторії. Хюлькенберг, а через коло і Райкконен, відвідали піт-стопи – для обох то були другі планові зупинки, як і для решти (окрім Квята, бо він на 34 колі відвідав бокси втретє). На 36 колі Гутьєррес приєднався до компанії тих, хто фінішував достроково – Sauber повним складом вибули з гонки.

На 39 колі вже треті піт-стопи відвідали Баттон та Магнуссен, а на наступному гуму замінив Ріккардо. І треба ж такому статись! Наступнику Марка Веббера недокрутили колесо – ліве переднє колесо… Ріккардо зупинився в декількох метрах від бригади механіків, болід відтягли під гайковерти, колесо надійно закрутили і нарешті випустили австралійця на трасу. А стюарди почали розслідування щодо «небезпечного виїзду»… Ріккардо з 4 позиції опустився на 14, однак через два кола вимушений був повернутись до боксів – в останньому повороті переднє антикрило синього боліду просто зламалося (після наїзду на поребрик у 14 повороті), пошкодивши праву передню шину. Ніс та гуму замінили, Даніель повернувся в гонку шістнадцятим (останнім), а на 46 колі стюарди повідомили про штраф – 10 секунд stop/go за той самий небезпечний виїзд. Феєричне невезіння, враховуючи те, що півгонки австралієць провів з непрацюючим датчиком розходу палива.

Пелотон тим часом продовжував свою подорож – на 43 колі втретє перевзувся Алонсо, встановивши Medium на останній відрізок, на 45 колі замінив гуму Боттас, а на 47 Масса та Баттон влаштували гарну, однак безрезультатну боротьбу – Баттон залишився попереду, а Массу майже наздогнав Боттас. На 50 колі втретє відвідали піт Феттель та Росберг, на наступному – Хемільтон, а Ріккардо поїхав до боксів і закінчив гонку. Чи це доля у австралійців така?

На 52 колі Алонсо наздогнав Хюлькенберга, який намагався дотягти до фінішу з двома піт-стопами. Зношений Hard, що і без того був повільніший за Medium, не дозволив Ніко занадто довго пручатись – щоправда захищався німець відчайдушно, і боротьба вийшла дуже ефектною, однак зрештою Хюлькенберг поступився Алонсо. А позаду розігралася інша драма, що викликала асоціації з минулого: Массі сказали, що Боттас швидший за нього. Мабуть, команді було дуже важливо, щоб на другому етапі сезону саме Боттас спробував обійти Баттона… Звісно, шини фіна були свіжіші на два кола, однак Феліпе вирішив не поступатись, і останні кола Боттас провів у марних спробах обігнати бразильця. Так і фінішували – Хемільтон переміг, завоювавши Великий Шолом, другим прийшов Росберг – довгоочікуваний дубль Mercedes, перший з 1955 року, третім фінішував Феттель, четвертим Алонсо, далі Хюлькенберг, Баттон, Масса, Боттас, Магнуссен, Квят, а також Грожан – майже в очковій зоні, Райкконен – зіткнення на першому колі стало причиною пошкодження днища, і поборотись не дуже вийшло, Кобаясі, Ерікссон та Чілтон, що фінішує завжди. Знову 15 машин доїхали до фінішу – не так і погано, як для початку сезону.

Після фінішу стюарди роздали додаткові покарання: Red Bull попередили за відсутність шолому на голові механіка, Бьянкі та Магнуссену нарахували по два штрафних бали, а Ріккардо – ніби мало було неприємностей у австралійця – «нагородили» покаранням у -10 позицій на старті ГП Бахрейну (за той самий небезпечний виїзд з піту). Звісно, то покарання команді, однак відбувати його буде гонщик…

Дивна вийшла гонка – ніби і подій багато, а все одно ніби чогось бракувало… Можливо, дощу, можливо, позитивних вражень, бо історії Ріккардо та Масси викликали неприємні спогади. Добре, що наступний етап, ГП Бахрейну, розпочнеться вже в цю п’ятницю, і вперше на цьому автодромі Ф1 виступатиме ввечері, після заходу сонця. Буду сподіватись, що це додасть яскравих барв, яких так бракувало під час перших двох етапів. Сподіватимусь на краще.

Источник: Автор: Журавель Ольга

Оставить комментарий Комментарии (0)

Ваше имя
поле обязательное для заполнения
Комментарий
поле обязательное для заполнения
Защитный код
Вы ввели неверный защитный код

Комментариев нет. Ваш может быть первым.