Реклама



Реклама

Новости

Гран-Прі Австралії: Дуже тихий початок сезону

18 марта 2014, 01:08 Гоночный уик-энд
Гран-Прі Австралії: Дуже тихий початок сезону

Але ж дійсно – боліди Ф1 тепер їздять так тихо, що навіть телеглядачам чутно, як кричать уболівальники на трибунах автодрому. Та й сама гонка вийшла доволі прісною… Сподіваюся, то був перший млинець, і на наступних етапах захоплюючі події на трасі компенсують відсутність особливих вражень від звуку нової Формули 1.

Звісно, між закінченням попереднього сезону та першим етапом теперішнього ніхто не байдикував, всі сумлінно працювали над новими двигунами та болідами. Боліди зрештою вразили дуже дивними та різноманітними носами, які більш за все нагадують якихось рідкісних риб, тварин чи комах… Команда Lotus пішла окремим шляхом, зробивши ніс у вигляді асиметричної двозубої виделки, і продемонструвавши це диво в Інтернеті, повідомила, що на перші тести не поїде. Решта не стала нехтувати дорогоцінними тестами, і команди принаймні були присутні на автодромах усі 12 днів. Майже одразу виявилося, що Mercedes та Ferrari побудували відносно надійні та швидкі двигуни, а от Renault невідомо чим займалися усі попередні місяці, бо боліди з їх двигунами або взагалі не їхали, або їхали недовго. Таким чином минулорічні тріумфатори Red Bull провели тести ледь не найгірше з усіх, як для діючих чемпіонів – мало того, що двигун створював проблеми, так ще і сама машина перегрівалася при спробі проїхати трохи швидше, і щоб працювати хоч якось, в корпусі боліда доводилося свердлити дірки для охолодження. Фаворитами за підсумками тестів стали Mercedes, McLaren та Williams, Ferrari залишилися темною конячкою, а клієнти Renault перетворилися на потенційних аутсайдерів. Pirelli також провели тестування, результати якого нібито усіх задовольнили.

Отже до Мельбурну Великий Цирк приїхав з відчуттям легкого занепокоєння, що продемонстрували відповіді пілотів на запитання під час офіційної прес-конференції FIA: скільки машин, на їхню думку, фінішує в гонці? Версії були 0, 12, 14, 15, 16 та 22, при цьому найбільшим песимістом виявився Ріккардо, а найбільшим оптимістом – новачок McLaren Магнуссен. Додавав інтриги і прогноз погоди – синоптики розпливчасто обіцяли дощ на суботу та неділю. Pirelli, мабуть, раділи додатковій можливості перевірити свої шини під дощем, для сухої ж погоди італійці привезли гуму Soft та Medium. До речі, 13 березня FIA повідомила про зміни до регламенту стосовно шин: 13 комплектів сухої гуми на вік-енд (сім жорсткішого типу та шість м’якішого), один комплект жорсткішої гуми лише для першої третини FP1, всі комплекти з FP1 та FP2 повертаються Pirelli, додаткові комплекти також повертаються шинникам до початку FP3, в кваліфікації ті, хто потрапив до Q3, можуть використати один комплект м’якішої гуми (решті він дозволений лише в гонці), який також потрібно повернути, а стартувати потрібно на тому комплекті, на якому показали найкращий час у Q2 (звісно, мова про сліки).

П’ятниця, перша та друга вільні практики

Отже, сонячного та теплого ранку п’ятниці на першу вільну практику сезону-2014 виїхали троє новачків, які ніколи не ганялися у напівміському Альберт-Парку – датчанин Кевін Магнуссен, швед Маркус Ерікссон та росіянин Данііл Квят – і вісімнадцять (бо Грожан не залишав боксів завдяки проблемам з коробкою передач) добре відомих персонажів, серед яких Камуі Кобаяші, що після річної перерви повернувся до Ф1. Звісно, не всі виїхали одразу – Феттель та Мальдонадо просиділи в боксах більше половини сесії, і Пастору зрештою вдалося проїхати лише два кола – вийшла з ладу електрика. Трохи більше пощастило пілотам Caterham – кожний записав до активу по одному колу, на чому і закінчили, бо у Ерікссона з’явилися проблеми з батареєю, а у Кобаяші – з паливною системою. В Marussia зіткнулися з негараздами програмного забезпечення, та все ж проїхали 10 кіл на двох пілотів, а в Sauber боролися з несправною коробкою передач на машині Гутьєрреса та з капризною системою ERS – на обох болідах.

Невдахою серед потенційних лідерів став Хемільтон – на першому ж колі вийшов з ладу датчик силової установки, і більше Льюіс на трасу не повертався. Решта доволі успішно відкатала півтори години заїздів, серйозно помиляючись переважно в першому повороті – газон роз’їздили в усіх напрямках. Велику крапку в FP1 поставив Вернь, що помилився у 3 повороті і лише трохи не долетів до стіни. Протокол очолив Алонсо, за яким розташувалися Баттон, Боттас, Масса та Ріккардо (схоже, проблеми Red Bull почали вирішуватись). Масса, Боттас та Бьянкі отримали грошові штрафи за перевищення швидкості на піт-лейні.

Після обіду погода не змінилася. Трьом пілотам не дали працювати проблеми з силовою установкою – Мальдонадо та Кобаяші всю сесію просиділи в боксах, а Ерікссон проїхав лише одне коло. Решта відпрацювала дуже плідно, проїхавши від 26 до 41 кола, і навіть Грожану вдалося наїздити дванадцять. За декілька хвилин до картатого прапору в 9 повороті вилетів Хюлькенберг, загрузнувши у гравії, а в 6-у помилився Грожан – болід стукнувся об бар’єр, зламавши ліву частину задньої підвіски. Найшвидшими виявилися Хемільтон та Росберг, компанію їм склали Алонсо, Феттель та Баттон. Цього разу за перевищення швидкості оштрафували Квята.

Субота, третя вільна практика

FP3 розпочалася під хмарним небом – невдовзі обіцяли дощ. Він і розпочався хвилин за п’ять після початку сесії, слабкий та коротенький, і після маленької перерви всі повернулися до роботи. Майже одразу на трасі дуже уповільнився Гутьєррес: Естебану вдалося доїхати до боксів, та проблеми виявилися занадто серйозними – довелося міняти коробку передач, отже сесія для мексиканця закінчилася. Цього разу місцем більшості помилок став 9 поворот, однак без наслідків для машин, а от Масса ледь не зачепив стіну в 10 повороті. Його напарник проїхав лише два кола, за 25 хвилин до кінця сесії залишив болід, а механіки взялися міняти коробку передач. Грожан постійно скаржився на різні проблеми – тільки  усували одну, як виникала якась інша. В підсумку Роман наїздив лише 4 кола. Пастор Мальдонадо зупинився на трасі за хвилину до картатого прапору – проблеми з силовою установкою. Постійно думаю: які результати були б у Lotus, якби вони провели на тестах більше часу?

Протокол очолив Росберг, якому поступилися Баттон, Алонсо, Хемільтон та Ріккардо. Боттас та Гутьєррес отримали штраф у -5 позицій на старті – за заміну коробки передач.

Дивовижно, наскільки мало цього разу було слів про гуму – шинники, схоже, добре попрацювали над помилками, і нарікання на шини зникли. Дійсно, невідомий фактор у вигляді шин – то було б вже занадто. Поки що досить і двигунів з електронікою.

Субота, кваліфікація

Після обіду хмар побільшало. На виїзді з піт-лейну утворилася черга – хтось на гумі Medium, хтось одразу взув Soft. Після першої спроби у Soft перевзулися практично всі, бо гратися не доводилося – дощ був зовсім близько. Всі намагалися випередити інших, Феттель в результаті зачепив стіну заднім правим колесом, однак без наслідків. Грожан та Мальдонадо помилилися в 13 повороті, навідалися до механіків, а повернутись не вдалося – розпочався дощ. Всі сховалися до боксів, і лише Гутьєррес, взувши проміжну гуму, ризикнув виїхати на мокру трасу – для перевірки балансу, як повідомила команда. З боротьби вибули Чілтон, Бьянкі, Гутьєррес, Ерікссон, Грожан та Мальдонадо, який не потрапив до 107%.

До початку Q2 дощ припинився, і більшість виїхала на проміжній гумі, лише Квят та Кобаяші взули дощову. Боттас пропахав газон після помилки в 9 повороті, невдовзі болід фіна розвернуло, однак без пошкоджень. На останніх секундах в 3 повороті помилився Перес, проте поїхав далі, а от Райкконен в тому ж місці влетів носом у стіну, і жовті прапори на честь цієї події завадили декільком пілотам поборотись за потрапляння до Q3 – до третьої частини не пройшли Баттон, Райкконен, Феттель (трибуни вибухнули радісними криками – дуже дивно чути), Сутіл, Кобаяші (за кермом Caterham) та Перес.

За час перерви дощ знову посилився, і всі, окрім Алонсо, виїхали на дощовій гумі. Іспанець покатався на проміжній, а коли Ріккардо та Хюлькенберг перевзулися у проміжну, поїхав та замінив гуму на дощову. Квят на останній спробі помилився та пошкодив ніс боліду об стіну. Поул завоював Хемільтон, другий час показав Ріккардо, далі опинилися Росберг, Магнуссен, Алонсо, Вернь, Хюлькенбнрг, Квят, Масса та Боттас. Магнуссена оштрафували за перевищення швидкості.

Після кваліфікації Алонсо, Феттеля та Магнуссена викликали до стюардів – іспанця підозрювали у блокування Гутьєрреса у Q1, а решту в занадто швидкій їзді під жовтими прапорами. Зрештою нікого карати не стали, бо не виявили провини.

Неділя, гонка

Зранку над Альберт-Парком пролився дощ, та до початку параду пілотів все висохло, і синоптики опадів більше не обіцяли. Мальдонадо допустили до гонки, зважаючи на обставини. Вирішення проблем на машині Грожана вимагало занадто багато часу, і в команді вирішили стартувати з піт-лейну. Всі, окрім Феттеля та Гутьєрреса, обрали для першого відрізку гуму Soft.

За декілька хвилин до старту Грожану присудили штрафний проїзд піт-лейном – за те, що виїхав на стартову позицію пізніше, ніж дозволено. Старт вдався з другої спроби – спочатку на прогрівочне коло не поїхав болід Чілтона, потім під час старту заглух двигун боліда Бьянкі. Довелося їхати ще одне прогрівочне коло, і гонку на одне коло скоротили, а на виїзді з піт-лейну утворилася черга з трьох болідів.

На старті Росберг одразу вирвався у лідери, Ріккардо та Магнуссен випередили Хемільтона, Алонсо обійшов Верня, а позаду Кобаяші рвонув вперед так, що зачепив Райкконена та в першому повороті  виніс з траси Массу. Стюарди пообіцяли розібратись після гонки. Грожан поїхав відбувати штраф, а Перес та Гутьєррес попрямували до боксів міняти гуму.

Попереду боротьба продовжилася – Хюлькенберг випередив Алонсо, Райкконен – Верня, а Хемільтон після короткої дискусії з командним містком (щодо стану двигуна) попрямував до боксів. Прикрий достроковий фініш… Тим часом Боттас обійшов Квята, а Феттель відкотився в хвіст пелотону, і після скарг на проблеми з двигуном вибув з гонки, повернувшись до боксів. На п’ятому колі Боттас пройшов Верня, а за три кола наздогнав та випередив Райкконена, націлившись на Алонсо. Іспанцю ніяк не вдавалося обігнати Хюлькенберга, однак здаватись Боттасу він не збирався. На 10 колі Боттас помилився та зачепив заднім правим колесом стіну. Шина злетіла, диск розколовся, уламки залишилися на трасі. Валттері поїхав до механіків, повернувся до гонки, а пелотон на три кола очолив SC. Це дуже допомогло Баттону, який в той момент опинився біля в’їзду на піт-лейн – британець зреагував блискавично, опинившись в результаті на шостій позиції. За ним до боксів навідалися Перес, Росберг, Ріккардо, Магнуссен, Хюлькенберг, Алонсо з Райкконеном, Вернь та Квят. Mercedes повідомили, що Хемільтон вибув завдяки непрацюючому циліндру в двигуні.

Два прогрівочних кола та SC могли стати неабиякою допомогою у справі збереження палива, якого за новими правилами лише 100кг на гонку. На 15 колі SC відпустив пелотон, рестарт пройшов спокійно, і активність відновилася аж на 19 колі – Боттас почав прориватись нагору, обійшовши Мальдонадо. Хюлькенберг зібрав за собою DRS-паротяг у складі Алонсо, Баттона, Верня та Райкконена. На 21 колі Перес обійшов Грожана, на 24-у гуму замінив Ерікссон, на 25 колі Боттас випередив Квята, а трохи згодом Райкконен, що намагався наздогнати Верня, помилився та проїхався узбіччям. Фін не втратив позицій, однак опинився під атаками Боттаса.

На 28 колі на піт зїздив Бьянкі, що продовжував гонку з відставанням у шість кіл, а на 29 колі пелотон втратив ще одного бійця – на узбіччі в 4 повороті зупинився Ерікссон. Грожан відвідав піт-стоп, за два кола у боксах побував Мальдонадо, однак невдовзі зупинився на газоні у 12 повороті. На 32 колі перевзувся Гутьєррес, на 33 – Баттон (механіки, доки міняли колеса, пошкодили видатний ніс сріблястого боліду) та Перес, на наступному колі замінили гуму Хюлькенберг та Вернь – проте Алонсо залишився на трасі до 36 кола. Це дозволило йому виїхати з піту попереду Хюлькенберга, і як той не намагався обійти Фернандо, іспанець захистив позицію і почав потихеньку відриватись.

На 37 колі другий піт-стоп провели Ріккардо, Боттас, Райкконен та Квят, на наступному – Магнуссен та Росберг. Перевзування Ніко не обійшлося без пригод – під час заміни лівого переднього колеса трохи пошкодили машину, та це не завадило німцю повернутись до гонки лідером. Якийсь час ситуація залишалася незмінною, хіба що Квят намагався наблизитись на відстань атаки до Райкконена, Боттас наздоганяв Верня, а попереду Магнуссен не втрачав надії випередити Ріккардо. На 45 колі з гонки вибув Грожан. Все ж відчутний прогрес для Lotus – після таких невдалих тестів та перших днів ГП Австралії. Сподіваюся, вони все ж подолають свої дитячі хвороби…

На 47 колі Вернь, втікаючи від Боттаса, помилився, і фін одразу цим скористався, вийшовши на 7 позицію. За п’ять кіл Валттері обійшов і Хюлькенберга – шкода, що вибили Массу, дуже цікаво було подивитись на першу гонку Феліпе в іншій команді. Lotus повідомили, що обидва боліди вибули з гонки завдяки генераторам MGU-K. На 55 колі Райкконен обігнав Верня, і до фінішу ситуація не змінилася. Переміг Ніко Росберг, другим фінішував Ріккардо – на радість рідним вболівальникам, третім став дебютант Магнуссен – перший датчанин на подіумі Ф1! Далі фінішували Баттон, Алонсо, Боттас, Хюлькенберг, Райкконен, Вернь та Квят – тепер росіянин став наймолодшим пілотом, що заробив очки в ГП. Mercedes присвятили перемогу Міхаелю Шумахеру, який 29 грудня минулого року отримав травму голови і з того часу знаходиться на лікуванні у французькому Греноблі.

Що ж, принаймні один з трьох новачків показав себе гідним авансів – Магнуссен фінішував на подіумі в дебютній гонці, а досвідчений напарник не зміг потрапити на подіум. Квят, звісно, молодець, бо потрапив до очкової зони, однак Вернь фінішував вище. Фаворитами дійсно виявилися клієнти Mercedes, однак з тих 15 болідів, що фінішували в гонці, шість були оснащені двигунами Ferrari – хоч і з проблемами, однак всі побачили картатий прапор. Force India та Sauber поки що справляють розпливчасте враження.

Після гонки стюарди викликали до себе Кобаяші та Ріккардо разом з представниками команди. Кобаяші карати не стали, бо з’ясувалося, що у машини відмовили гальма, а от розмова з Red Bull розтяглася на 5 годин – датчики розходу палива показували, що витрачено більше, ніж 100кг на годину. Ці датчики вже створювали проблеми, і FIA відстежувала ситуацію, однак Red Bull вирішили вчинити на свій розсуд. Зрештою команду визнали винною, а Ріккардо виключили з фінішного протоколу. Магнуссен став другим, Баттон третім, а Перес десятим. Red Bull пообіцяли подати апеляцію, однак досі цього не зробили…

Як добре, що в світі є спорт, де всі питання вирішуються у боротьбі пілотів на трасі або у змаганні інженерів… Як добре, що у мене є Формула 1. З початком нового сезону нас, пані та панове.

Источник: Автор: Журавель Ольга

Оставить комментарий Комментарии (2)

Ваше имя
поле обязательное для заполнения
Комментарий
поле обязательное для заполнения
Защитный код
Вы ввели неверный защитный код
Master 18.03.2014, 12:28 ответить

Чому у допису про суботню кваліфікацію ні слова про Массу? Де загубився?

Дякую.

ptiza 18.03.2014, 22:42 ответить

Вам дякую - виправила.