Реклама



Реклама

Новости

Гран-Прі Бразилії: Фінальний акорд

26 ноября 2013, 02:33 Гоночный уик-энд
Гран-Прі Бразилії: Фінальний акорд

Ось і доспівали свою останню бойову, гоночну пісню двигуни V8… Один навіть вирішив запам’ятатись візуальними спецефектами, залишивши свою команду поза призовою трійцею Кубку Конструкторів… Останній етап цього сезону, що відбувся у весняному бразильському Сан-Паулу, нічого не змінив у командному заліку, а в заліку пілотів сталося лише декілька змін, з яких суттєва лише одна.

Великий Цирк прибув до Бразилії у ностальгічно-бойовому настрої – прощання зі звичним регламентом та двигунами, для когось остання гонка у Ф1, для інших остання гонка перед переходом до іншої команди, а для когось все ще боротьба за позиції. Погоду обіцяли звичну для Сан-Паулу о цій порі року – мінливу, переважно дощову, і саме в ці мокрі умови Pirelli, окрім шин Hard (по три комплекти на кожного) та Medium (по чотири комплекти та ще один додатковий – завдяки прогнозам погоди), привезли гуму 2014 року – для тестування у п’ятницю. Команди, в яких залишилися вакансії, так нікого і не обрали, хоча на вечір неділі було багато чуток про те, що Мальдонадо все ж опиниться у Lotus, Хюлькенберг повернеться, а Перес перейде до Force India, а Гуттьєрес та Сутіл вдягнуть комбінезони Sauber. Враховуючи цьогорічні тестові пригоди Бьянкі та Сутіла, не здивуюся, якщо одна з цих історій розтягнеться на всю зиму.

П’ятниця, перша та друга вільні практики

Дощ розпочався ще до початку першого тренування, траса добре промокла, а зі спусків побігли струмки, збираючись у калюжі в низьких місцях траси. Прохолодно і вогко, однак цілком прийнятно для заїздів, і за перші 15 хвилин всі проїхали установчі кола – хтось на дощовій гумі, інші на проміжній. Проїхали (до речі, у трьох командах дали поїздити тест-пілотам – Квят замінив Ріккардо, Каладо – ді Ресту, а Гонсалес – Чілтона) та повернулися до боксів, бо дощ припинятися не думав. Далі працювали без надмірних зусиль, бо гуму доводилося економити – потихеньку тестували аеродинамічні новинки, обережно відшукували траєкторії, або просто сиділи під дахом боксів або командних мостиків. Не обійшлося без помилок, на щастя, без наслідків – Хемільтона розвернуло у третьому повороті поперек траси, Гутьєрреса крутонуло у десятому, Феттель і Боттас проїхалися газонами, та ще не пощастило ван дер Гарде – закапризувала коробка передач. Зрештою проїхали достатньо кіл, а протокол очолив Росберг – у компанії Хемільтона, Феттеля, Баттона, Алонсо та Веббера.

Після обіду стало зрозуміло, що шинні новинки тестувати не доведеться – дощ посилився і на трасу ніхто не поспішав. Оскільки погода явно не збиралася змінюватись, FP2 вийшла дуже спокійною – за першу половину сесії час показали лише 12 пілотів, та й в останні півгодини, хоч умови ніби і покращилися і всі перевзулися у проміжні шини, рекордів не вийшло. Проїхали мінімум кіл, економлячи гуму, на останніх хвилинах у п’ятому повороті розвернуло Хемілтьтона, а найшвидшим знову виявився його напарник, Росберг. За Ніко розташувалися Феттель, Веббер, Ковалайнен, Хемільтон та Вернь.

Субота, третя вільна практика

Здається, у ці дні сама погода сумувала – остання Ф1-гонка Марка Веббера, останній виступ V8, Феліпе Масса у рідному місті завершує багаторічну кар’єру у Ferrari (бразилець виступав у особливому, червоному шоломі зі словами подяки команді, та в комбінезоні з оздобленням у бразильських кольорах)… Багато емоцій, і з неба рясно крапало з самого ранку. Якщо в п’ятницю на трасу не поспішали, то в суботу, здавалося, туди взагалі не збиралися виїжджати – проводили час у боксах, фотографуючись на пам'ять з командами та гостями та роздаючи автографи. Насправді за перші півгодини всі, окрім Ріккардо та Верня, проїхали по установчому колу на дощовій гумі, однак лише Гутьєррес показав час. За роботу взялися хвилин за 20 до картатого прапору, бо дощ трохи вщух, і на останніх хвилинах дехто перейшов на проміжну гуму. Пілоти Ferrari, Баттон та Росберг так і не проїхали жодного швидкого кола – на кваліфікацію знову обіцяли дощ, і гума у доброму стані була на вагу золота. Протокол очолив Веббер, за яким розташувалися Грожан, Ковалайнен, Боттас, Хюлькенбер та Вернь. Стюарди вирішили нагадати пілотам, що дорожня розмітка на трасі не лише для краси, і після закінчення FP3 офіційно попередили Чілтона та Гутьєрреса за перетин білої смуги, що позначає в’їзд до піт-лейну.

Субота, кваліфікація

Синоптики не помилилися – дощ, хоч і слабкий, продовжився, і міг посилитися, тому на виїзди з піт-лейну утворилася черга (усі на проміжній гумі – дехто навіть намагався влізти без черги), і перші 10 хвили всі активно каталися трасою, заважаючи один одному, доки погода не погіршилася. Потім всі повернулися до боксів, почекали хвилин 5, і Ковалайнен, Ріккардо, Мальдонадо, Гутьєррес,Бьянкі, Чілтон Сутіл та Вернь виїхали знову. До другої частини не пройшли Мальдонадо, Гутьєррес, Пік, ван дер Гарде, Бьянкі та Чілтон.

В Q2 на трасу знову виїхали всі, і знову на проміжній гумі – за дві хвилини до завершення часу Феттель, Ріккардо, Росберг, Грожан та пілоти Ferrari повернулися до боксів, решта продовжила боротьбу, в результаті чого Серхіо Перес, вже показавши час кращій, ніж у Баттона, невдало наїхав на поребрик на виході з п’ятого повороту, машину винесло на протилежний бік траси і стукнуло об стіну спочатку правою передньою частиною, а потім і задньою. У Q2 залишилися Ковалайнен, ді Реста, Боттас, Перес, Баттон та Сутіл.

Перерву між сесіями подовжили на 10 хвилин – дощ посилився, та й розбитий McLaren потрібно було прибрати. Однак і за 20 хвилин перерви дощ не припинився – судді відклали Q3 ще на 10 хвилин, потім ще і ще раз, і нарешті, через 45 хвилин додаткової перерви дозволили продовжити заїзди. Всі виїхали на дощовій гумі, потім перевзулися у проміжну, намагаючись вичавити максимум з цієї ситуації – зрештою поул (45 у кар’єрі) завоював Феттель, який випередив Росберга, Алонсо (Ferrari нарешті дочекалися дощової кваліфікації), Веббера, Хемільтона, Грожана, Ріккардо, Верня, Массу та Хюлькенберга. Після кваліфікації Marussia отримала штраф у 5000 євро за своїх пілотів, що в Q1 намагалися потрапити на трасу не в свою чергу.

Неділя, гонка

А в неділю дощі припинилися. Небо було в хмарах, але хмари висіли високо і дощу не обіцяли – та й синоптики підтвердили, що дощ можливий, однак не дуже. Отже довелося думати, які шини взувати – враховуючи те, що цьогорічні Hard та Medium не проїхали Інтерлагосом жодного кола. На боліді Переса після суботньої аварії довелося замінити коробку передач – позапланово, і Серхіо отримав штраф у -5 позицій.

Всі, окрім Баттона та Гутьєрреса, для першого відрізку обрали Medium. На старті Феттель поступився Росбергу, Алонсо – Хемільтону, чудово розпочали гонку Масса, Хюлькенберг, Баттон, Гутьєрре та Перес, а Ковалайнен та ді Реста навпаки, після старту опинилися на 18-й та 17-й позиціях відповідно. Феттель невдовзі повернув свої лідерство, а Алонсо – третю позицію, обійшовши Хемільтона, а Льюіс невдовзі здався ще і Вебберу. На 4 колі стався той самий сольний виступ зі спецефектами – двигун на боліді Грожана випустив струю білого диму і французу довелося паркуватись на узбіччі у 14 повороті та бігти своїм ходом до боксів. Надії Lotus на третє місце у Кубку Конструкторів розвіялися, як той дим від V8 виробництва Renault. На тому ж 4-у колі Алонсо обігнав Росберга, вийшовши на другу позицію, а на 7 колі німця випередив і Веббер.

У Ніко явно почалися якісь проблеми, як швидко з’ясувалося з радіопереговорів – з задніми шинами, і за декілька хвилин довелося поступатись ще й напарнику. Позаду Перес обійшов Сутіла та невдовзі Гутьєрреса, на наступному, 9 колі Баттон випередив Ріккардо, а судді вирішили розібратись з подіями кола першого, коли трасу не поділили Перес та ді Реста. На 11 колі відбувся перший піт-стоп – Вернь перевзувся у жорсткішу гуму, на 12-у стюарди вирішили, що Переса та ді Ресту карати нема за що. Тим часом Веббер майже наздогнав Алонсо, а Боттас розпочав боротьбу з Ріккардо, однак доки боровся, підпустив на відстань атак Переса, і дуже швидко опинився позаду мексиканця. На 13 колі Веббер у першому повороті обійшов Алонсо.

На наступному колі Баттон випередив Хюлькенберга, невдовзі на перший піт поїхав Ріккардо, Масса обійшов Росберга, а Мальдонадо, який поцікавився, чи не збирається команда міняти йому зношену гуму, отримав відповідь про те, що команда чекає дощу і варто трохи потерпіти. Терпіти довелося до 23 кола, а до того перевзулися Ковалайнен, Боттас, Сутіл – німець обійшов фіна на виїзді, а вже на трасі випередив Верня, а от Боттас залишився за французом; Масса та Перес (Ковалайнен тим часом обігнав Верня), Баттон, Хюлькенберг та ді Реста, а також Алонсо і Хемільтон. На 22 колі Баттон ефектним маневром випередив Ріккардо і Гутьєрреса – мексиканець майже одразу поїхав на піт-стоп, як і Росберг. Ніко повернувся на трасу за Баттоном, а Веббер після свого піту на 24 колі (піт вийшов дещо повільний завдяки проблемам  з заднім лівим колесом) знову опинився за Алонсо. Феттель відвідав бокси та повернувся, не втративши лідерства, на 25 колі розпочалася боротьба Хемільтона з Массою, та Веббера – з Алонсо. Австралієць випередив іспанця на наступному колі – знову у першому повороті, і як Фернандо не пручався, Марк залишився попереду. На 29 колі Вернь здійснив свій другий піт-стоп.

На 30 колі стюарди згадали, що не бажано перетинати лінію в’їзду до піт-лейну, бо боротьба між Массою та Хемільтоном почала виходити за межі траси – Масса дозволив собі трохи більше, і на 32 колі, доки Гутьєррес зі штовханиною обганяв Боттаса, судді покарали Феліпе проїздом піт-лейном. Хемільтона одразу про це повідомили, та два бійці продовжили дуель, хіба що трохи спокійніше. Феліпе дуже емоційно висловив команді своє ставлення до штрафу, і відбув те покарання на 34 колі, коли вже далі тягти було нікуди. Проїжджаючи повз бокси та командні містки, бразилець красномовно жестикулював – покарали бразильця в Бразилії, в останній гонці за команду, що бореться за друге місце в Кубку Конструкторів… Боролася до цього штрафу.

На 37 колі Мальдонадо випередив Боттаса, а Сутіл після боротьби з напарником попрямував на плановий піт-стоп, де виникла затримка з заміною переднього правого колеса. На трасі місцями накрапало, однак зовсім несерйозно, тому ніяких змін у стратегіях поки не очікувалося. На 43 колі на піт-стоп поїхав Боттас, за ним Ріккардо, Баттон – британця також затримало праве переднє колесо, та Масса, слідом Мальдонадо, Росберг та Перес, а на 45 колі Сутіл повернувся до одного кола з лідерами, обійшовши Феттеля. На наступному колі Масса випередив ді Ресту, а на 47 Хемільтон вирішив позмагатись з Боттасом, який також не бажав відставати на коло від голови пелотону. Маневр не вдався, боліди зіткнулися, Williams втратив заднє ліве колесо і завмер на узбіччі у 4 повороті (Валттері висловився у радіоефірі так, що довелося «запікати»), а Mercedes з проколотою правою задньою шиною поїхав до боксів. Дехто, вирішивши що зараз самий час для SC, кинувся перевзуватись – Феттель, якого не чекали на піті так швидко, тому затримали лідера, а напарнику взагалі довелося стояти в черзі, Алонсо, ді Реста, Гутьєррес, Бьянкі та ван дер Гарде. SC не виїхав – обмежилися жовтими прапорами, а за пару кіл судді взялися розглядати дії Боттаса та Хемільтона, і присудили британцю проїзд піт-лейном, який він відбув на 53 колі. Льюіс, як і Масса, винним себе не вважав, про що і сказав команді. На 54 колі стюарди відправили прогулятись піт-лейном ще і ван дер Гарде – за ігнорування синіх прапорів.

На 55 колі Сутіл втретє замінив гуму, на 58 Хемільтон випередив Ріккардо, а Перес затіяв погоню за Росбергом. На 61 колі з гонки вибув Пік – зламалася задня права підвіска. За два кола Сутіл обійшов Ковалайнена, а Мальдонадо, захищаючись від Верня, зіткнувся з ним у першому повороті, болід венесуельця розвернуло, а француз вийшов вперед. Стюарди пообіцяли розібратись після гонки. На 69 колі Чілтон втретє змінив гуму. За 12 останніх кіл у першій десятці змін не відбулося – Феттель переміг вдев’яте поспіль, Веббер фінішував другим, і на колі пошани проїхався без шолому та рукавичок – останні метри в Формулі 1, третім приїхав Алонсо, далі Баттон, Росберг, Перес, Масса, Хюлькенберг, Хемільтон та Ріккардо. Mercedes залишилися другими у Кубку Конструкторів, Ferrari – третіми, а Marussia зберегла дорогоцінне десяте місце. Третє місце в заліку пілотів отримав Веббер, а Хемільтон опустився на четверте.

Подіум вийшов веселий та зворушливий – чудовий фінал цього трохи божевільного сезону. Ввечері судді повідомили, що все розглянули і нікого не каратимуть.

От і все. Як би там не було, а рік пройшов яскраво та запам'ятався багатьма подіями, хоч і не завжди гоночними. Мені бракуватиме Марка Веббера, я хвилюватимусь з Феліпе Массу… Не знаю, як звучатимуть двигуни наступного року – чи можна буде порівняти їх звук з соковитим металевим співом V8. Чи так само «стрілятимуть» передачі при перемиканні вниз, як все це буде у вологому повітрі, коли звуки змінюються і лунають зовсім особливо… Звісно, тепер все це буде інакше, і я щаслива, що чула все це з трибун автодромів – і у спеку, і в дощ, і в туман. Сподіваюся, що буде не гірше, і сподіваюся почути це на власні вуха, з трибуни, і бажаю кожному вболівальнику цього неймовірного спорту побувати хоча б на одному Гран-Прі, а ще краще – мати можливість відвідувати різні ГП… А поки що відпочиваймо, пані та панове, бо перерва не така і довга.

Источник: Автор: Журавель Ольга

Оставить комментарий Комментарии (0)

Ваше имя
поле обязательное для заполнения
Комментарий
поле обязательное для заполнения
Защитный код
Вы ввели неверный защитный код

Комментариев нет. Ваш может быть первым.