Реклама



Реклама

Новости

Гран-Прі США: Друге враження

19 ноября 2013, 01:52 Гоночный уик-энд
Гран-Прі США: Друге враження

Друге враження не завжди співпадає з першим, і схоже, що відроджений у минулому році ГП США є саме тим випадком, коли перше враження краще за друге. Гонка, що торік пройшла на тільки-но побудованому «Circuit of the Americas», залишилася у пам’яті яскравим святом, а цьогорічний передостанній етап сезону запам’ятався переважно подіями, що відбувалися до дня гонки.

По-перше, було невідомо, чи дозволять лікарі Фернандо Алонсо, який в результаті боротьби з Вернєм (у Абу-Дабі після другого піт-стопу) отримав компресійну травму хребта, брати участь у гонці. По-друге, Кімі Райкконен у п’ятницю, 8 листопада ніби відвідав Маранелло, а вже 10 листопада оголосив, що пропустить останні два етапи, бо 14 листопада йому оперуватимуть його багатостраждальну спину, яка непокоїть так, що сил немає терпіти. Інтернет вибухнув припущеннями щодо того, хто замінить фіна, а команда мовчала як раз до 14-го. Тим часом Ferrari (по-третє) у Муджелло провели традиційне закриття сезону Finali Mondiali, в заключний день якого, в неділю, попрощалися з Феліпе Массою (Алонсо не приїхав – лікувався вдома). Бразилець віддав команді з Маранелло 8 років, прощання вийшло дуже теплим – і вже у понеділок Феліпе поїхав у Гроув, до Williams, звідки і надійшло повідомлення, що у наступному році за легендарну команду ганятимуться Валттері Боттас та Феліпе Масса. Також в понеділок Фернандо Алонсо пройшов чергове обстеження і лікарі дозволили іспанцю їхати до Остіну.

Куди переходить Мальдонадо та його спонсор PDVSA, не повідомили. Команди почали злітатися до Америки, адаптувалися до різниці в часі, готувалися до гоночних подій та спілкувалися зі спонсорами. Чутки про те, що Серхіо Переса замінять на Кевіна Магнуссена, виникали все частіше, і в середу ситуація нарешті вирішилася – Серхіо спочатку дав доволі різке інтерв’ю, а ввечері попрощався з McLaren – написав листа, де подякував за все та пообіцяв не здаватись. Уітмарш подякував у відповідь, а в четвер оголосив ім’я нового напарника Баттона – так, їм став Кевін Магнуссен. Також визначилися Lotus – обрали на заміну Кімі іншого фіна, Хейккі Ковалайнена. Команда так і не вирішила свої фінансові проблеми, своєрідний близькосхідний інвестор і досі лише говорить, доки чорно-золоті гарячково шукають шляхи та потрібних людей. Пошуки породжують нові дивні ситуації – Вальсеккі, офіційний тест-пілот, дуже образився, що не його запросили замінити Райкконена, Міхаель Шумахер, до якого зверталися, як з’ясувалося згодом, представники Lotus, відповів що йому і вдома добре, Хюлькенберга, за чутками, до суперників не пустила Ferrari – сплатила за Sauber гроші, які швейцарська команда заборгувала німцю, таким чином виконавши за інших умови контракту, і Ніко довелося виконувати свою частину. Чесне слово, після такого тижня з трьох днів гоночного вік-енду найцікавішою здалася п'ятниця (якщо озирнутись назад).

Звісно, на офіційну прес-конференцію в четвер запросили і Переса, і Ковалайнена, однак Хейккі так несподівано став бойовим пілотом, що не встиг на зустріч з пресою. Здається, обійшлося без штрафу, бо ситуація дійсно нестандартна. Алонсо також відмовився від спілкування зі ЗМІ – пройшов остаточне обстеження у медичному центрі автодрому, отримав від лікарів дозвіл на професійну діяльність і повернувся до готелю. Пізніше надійшла інформація від Райкконена – операція пройшла успішно, і за декілька тижнів фін розпочне повернення до роботи.

П’ятниця, перша та друга вільні практики

Pirelli привезли до Остіну найжорсткішу пару - Hard та Medium. Синоптики пообіцяли теплу та суху погоду, хоча в четвер у це вірилося з трудом, настільки було холодно. Та в п’ятницю почало теплішати, і все зникло у густому тумані. Початок першої практики відкладали чотири рази (медичний гелікоптер в таких умовах літати не може) – кожного разу на 10 хвилин, що повинно було скоротити тривалість заїздів до 50 хвилин. Забагато, і зрештою до 50 додали 10 хвилин – до години. Уявляю, як нервували Ковалайнен, якому ці хвилини були на вагу золота, та дебютант Данїіл Квят, який у FP1 повинен був замінити Верня! Та й Россі з Гонзалесом, які заміняли відповідно ван дер Гарде та Бьянкі, навряд-чи хотілося втратити рідкісний шанс попрацювати. Коли сонце нарешті проглянуло, Ковалайнен став першим, хто попрямував на трасу. Пілоти ледве встигли проїхати установчі кола та розпочати роботу, як заїзди зупинили червоними прапорами – зник медичний гелікоптер! Довго не було ніяких пояснень, окрім слів про «технічну несправність». Чекати довелося майже півгодини – секундомір спочатку зупинили, хвилин за 20 знову ввімкнули, однак сесію поновили хвилин за 10 після цього, коли гелікоптер нарешті повернувся. Точніше, з Остіну прилетів інший, бо у попереднього вийшла з ладу антена зв’язку. Оскільки між сесіями повинно бути не менш ніж 2 години, поїздити вдалося хвилин 35, та ще й завадили жовті прапори за 3 хвилини до закінчення – на трасі зупинився Гонзалес (підвів двигун). Протокол очолив Алонсо, за яким розташувалися Баттон, Боттас, Гутьєррес, Росберг та Хемілтон.

Після обіду надійшла інформація, що стюарди покарали Дженсона Баттона штрафом у -3 позиції на старті – за обгін під червоними прапорами. Погода перетворилася на теплу і сонячну, і більшість виїхала на трасу одразу (починаючи з Ковалайнена). Почали на гумі Hard, за півгодини перйшли до заїздів на обох типах гуми – працювали доволі обережно, іноді помиляючись у першому, дванадцятому та дев’ятнадцятому поворотах. Не пощастило хіба що Ріккардо – якось довго австралійцю налаштовували болід, Бьянкі – також капризувала машина, та Чілтону, на боліді якого зламався гальмівний диск правого переднього колеса – болід винесло майже у гравій в 20 повороті, гальма загорілися, та їх швидко загасили, а от кран, який прибув прибирати машину, під’їхав до неї як раз через гравій, і коли підняв у повітря свій червоно-чорний вантаж, загруз у тому гравії передніми колесами. Хвилин п’ять пілоти, що залишилися на трасі, їздили повз цю виставу і не могли зрозуміти, що відбувається і чому досі жовті прапори. Найшвидшими стали Феттель та Веббер, компанію яким склали Росберг з Хемільтоном, Ковалайнен та Гутьєррес.

Команди одностайно заявили, що стан траси за рік поліпшився, і вона вже не така слизька, однак така ж гладенька, і жорсткі шини витримують на ній доволі довго – обидва типи. З іншого боку, консервативний підхід шинників багатьох здивував, бо ж з такими шинами можна обійтися одним піт-стопом – і що ж то буде за гонка? Дехто скаржився на погану роботу цих шин в прохолодних умовах, та на гонку обіцяли сонце, тому залишалося лише чекати неділі.

Ввечері Williams оштрафували на 5000 євро – за те, що випустили Боттаса на червоне світло.

Субота, третя практика

Ранок суботи також вийшов туманним, однак не занадто, і сесія почалася вчасно. На боліді Шарля Піка позапланово замінили коробку передач, отже після кваліфікації того чекав штраф у -5 позицій. Більшу частину сесії пілоти проїздили на гумі Hard, а за 15 хвилин до картатого прапору дружно перейшли на Medium. Обійшлося без серйозних помилок, найкращий час знову показали Феттель та Веббер, яким трохи поступилися Хемільтон, Хюлькенберг, Грожан та Баттон.

Субота, кваліфікація

Перша частина квалфікації пройшла доволі активно: спочатку лише Marussia та Caterham взули Medium, решта їздила на жорсткішому типі до останніх 5 хвилин, а потім перевзулася у м’якіший. Веббер та Феттель обмежилися єдиною спробою. Мальдонадо після вильоту з траси дуже невдало повернувся, ледь не в’їхавши у Гутьєрреса – судді пообіцяли розглянути ситуацію після кваліфікації. На останніх секундах сесії у першому повороті зупинився Сутіл – зламався гальмівний диск правого переднього колеса. Німець залишився сімнадцятим, компанію йому склали Мальдонадо (венесуелець після цього буквально вибухнув звинуваченнями в бік команди – ніби хтось щось зробив з машиною та шинами – команді довелося виправдовуватись), ван дер Гарде, Бьянкі, Пік та Чілтон.

Q2 всі провели на швидшому медіумі. Пілоти Red Bull знову обійшлися однією спробою. Далі не пройшли Ріккардо, ді Реста, Баттон, Росберг, Масса та Вернь.

В третій частині кваліфікації єдиною спробою на останніх хвилинах обмежилися Алонсо та Гутьєррес. Боротьба за поул була короткою – Феттель випередив Веббера, за ними вишикувалися Грожан, Хюлькенберг, Хемільтон, Алонсо, Перес, Ковалайнен, Боттас та Гутьєррес.

Після кваліфікації судді розглянули всі спірні епізоди та присудили Гутьєрресу -10 позицій за блокування Мальдонадо, а Чілтона, що завадив Сутілу і знову ж таки Мальдонадо, оштрафували проїздом по піт-лейну на перших п’яти колах гонки, бо відсувати з 22 позиції нікуди. Отже, Баттон опинився на 15-й стартовій позиції, Гутьєррес на 20-й, а Пік – на останній.

Неділя, гонка

Погода виправдала загальні очікування – сонце і майже спека. Red Bull зранку перебрали коробки передач на обох болідах і дещо замінили – про всяк випадок. Зміни були з тих, за які не штрафують. Для старту всі, окрім Верня, обрали Medium.

В минулому році старт з парної, брудної сторони траси не віщував нічого доброго, і цього року ніхто особливо не здивувався, коли Веббер, Хюлькенберг, Алонсо, Ковалайнен, Вернь та ван дер Гарде втратили від однієї до чотирьох позицій. Феттель залишився лідером, на другу та третю позиції піднялися Грожан та Хемільтон. Пелотон не проїхав і кола, як з гонки вибув Сутіл – посприяв Мальдонадо, який мабуть забув, що гонки виграють на фініші, а не в перших поворотах. На трасу виїхав SC, і чотири кола водив пелотон за собою. Гутьєррес з’їздив на піт, перевзувшись у жорсткішу гуму, а Чілтону довелося чекати шостого кола, щоб відбути своє покарання. Рестарт нічого не змінив, і невдовзі утворилися DRS-паротяги – Веббер намагався поборотись з Хемільтоном, а за Хюлькенбергом їхали Перес, Алонсо, Боттас та ді Реста.

До 18 кола, коли, з Ковалайнена, почалися планові піт-стопи, на трасі відбулося лише декілька подій: Мальдонадо з’їздив до боксів по нове переднє антикрило – дочекався, доки не показали чорно-помаранчевий прапор, Гутьєррес з останньої позиції піднявся на шістнадцяту, Мальдонадо обійшов Чілтона, та Веббер нарешті наблизився на відстань атаки і на 13 колі випередив Хемільтона. Боротба Баттона з Массою, Ковалайнена з Росбергом та Гутьєрреса з Вернєм результату не принесла.

На 19 колі потішили глядачів Росберг та Ріккардо – Ніко обійшов Даніеля, той спробував повернути свою позицію, але марно. На 21 колі Баттон відвідав піт-стоп, а також Пік, на наступному перевзувся Масса, повернувшись перед Баттоном, далі гуму замінили Перес, на якого вже напосідав Алонсо, ді Реста, Росберг та Ріккардо. На 24 колі відбувся піт-стоп Боттаса, а на 26 – Хемільтона. Схоже, шини дійсно дозволяли обмежитися одним піт-стопом.

За 26 та 27 кола Вернь поступився Гутьєрресу та Пересу. На тому ж 27 колі Алонсо побував на піт-стопі, виїхавши попереду Переса і за Гутьєрресом, якого за два кола обійшов в першому повороті. Тим часом перевзулися Феттель, Хюлькенберг, Вернь, Веббер і нарешті, останнім, Грожан. Роман повернувся до гонки другим, за Феттелем, а третім та четвертим знову опинилися Веббер та Хемільтон, і як не намагався Веббер наблизитися до Грожана, нічого у нього не вийшло до самого фінішу.

На 31 колі Перес вийшов на сьоме місце, випередивши Гутьєрреса, а ді Реста та Росберг обійшли Ковалайнена, який після того попрямував на свій другий піт-стоп, де йому замінили переднє антикрило. Що ж, не у всіх виходить повернутись одразу на вершину… На 34 колі Росберг обійшов ді Ресту, на наступному – Боттас після боротьби випередив Гутьєрреса. Це ж треба було весь сезон мучити незрозумілу систему з ефектом Коанда, щоб лише на передостанньому етапі наважитися її прибрати! Скотитися в хвіст пелотону, набрати едине очко за 17 етапів, довести гарячого венесуельського хлопця Пастора до різких висловлювань… Щиро бажаю Массі удачі в наступному році…

На 37 колі Гутьєррес замінив гуму вдруге, на 39 бокси відвідав Масса, якому весь вік-енд не вдавалося знайти підхід до цієї гуми – мексиканець та бразилець повернулися на трасу відповідно п’ятнадцятим та шістнадцятим. До 44 кола на трасі майже нічого не відбувалося – Ріккардо наздоганяв ді Ресту, Алонсо – Хюлькенберга (вдвох вони наближалися до Хемільтона). Потім Ріккардо випередив ді Ресту (шотландець марно намагався відігратись), а іспанець – німця, й на 46 колі Масса обійшов Мальдонадо. Лідери гонки наздогнали колових, і на 49 колі Пік не помітив сині прапори, що примусило понервувати Хемільтона, до якого стрімко наближався Алонсо. Стюарди розглянули інцидент і відправили Піка на штрафну прогулянку піт-лейном, яку той здійснив на 52 колі. На 50 колі другий піт-стоп відбувся для ді Рести.

Останні кола вийшли жвавішими – Ковалайнен відіграв ще позицію, обійшовши Мальдонадо, Баттон добряче поборовся з Ріккардо, і зрештою обігнав австралійця, Хюлькенберг на останньому колі спробував скористатись моментом, і майже випередив Алонсо у першому повороті, однак іспанець не збирався віддавати завойоване, і моментально повернув свою п’яту позицію, а позаду не поділили трасу Вернь та Гутьєррес, в результаті чого Естебан опинився на узбіччі, пропустивши Массу, а судді пообіцяли розібратись. Феттель переміг увосьме поспіль, перевершивши черговий «вічний» рекорд, другим приїхав Грожан, далі Веббер, Хемільтон, Алонсо, який забезпечив собі друге місце у заліку пілотів, Хюлькенберг, Перес, Боттас, який разом завоював цілих чотири очки – перші у Формулі 1, Росберг та Баттон.

Що ж, інтрига залишається у боротьбі за третє місце в заліку пілотів та за друге у Кубку конструкторів, бо Ferrari відстає від Mercedes лише на 15 очок. Lotus можуть хіба що мріяти та сподіватись на диво…

Після гонки стюарди покарали Верня за інцидент з Гутьєрресом, додавши до результату 20 секунд (еквівалент проїзду піт-лейом), що відсунуло француза з дванадцятої на п’ятнадцяту позицію.

Від сезону-2013 залишився єдиний етап – ГП Бразилії. Весняний Сан-Паулу прийматиме Великий Цирк вже в ці вихідні, а потім – потім розпочнеться нова ера турбодвигунів, і, сподіваюся, це зрівняє достатню частину команд, щоб сезон-2014 вийшов цікавим не лише з технічної точки зору.

Источник: Автор: Журавель Ольга

Оставить комментарий Комментарии (2)

Ваше имя
поле обязательное для заполнения
Комментарий
поле обязательное для заполнения
Защитный код
Вы ввели неверный защитный код
andreyoley 20.11.2013, 08:59 ответить

Скучнейшая гонка, кроме аварии Сутиля и нечего вспомнить (нормальный повтор которой так и не показали). Гонщики не выжимают с автомобиля все, они не борются друг с другом на полную, нет противостояния двигателей, а тупо экономят резину, следят за резиной, работают с резиной и т.д., заебала эта резина. Быстрее бы уже новый сезон и регламент. Верните тесты, нужно больше тестов, собрали блять машину и давай сразу на ГП Австралии. Привезут туда опять новые составы резины и давай, тестируй, бля. А если что-то пошло не так, то все, весь сезон в жопе. Молодые пилоты вообще без практики, нахера нужны 3-е пилоты в команде, если после проблем с боевым его не допускают к болиду, а ищут на стороне, с «опытом». Короче, капуста правит Ф1 и это печально, куча талантов пропадает, не найдя спонсоров. Мальдонадо со своей нефтью как баба базарная за прилавком, фу таким быть. Хоть не люблю Вильямс, но так с команды не уходят. Тот же Хюлькенберг, не имея запакованных спонсоров и имея высокий рост! (вообще пиздец) уже какой год не может попасть в топ команду, хотя реально заслуживает этого. Это ж не нормально….

shadow1 19.11.2013, 21:21 ответить

Я ка там інтрига нудятина та й годі газіровщики поза конкурсом на болідах які не відповідають регламенту все підлаштовано варто тільки згадати як механіки ред була затуляли задню частину боліду на одній з гонок, все це мильна опера до того ж пірелі яка привозить в рішаючі моменти невідому гуму, яка дивним чином підходить певним командам в числі яких мерси і бики і заубери (випадково).
Тож можна сказати що ці гонки виграють старий маразматик Берні та його шахрайські поплічники ньюї хорнер та пірелі, все це велика лажа!