Реклама



Реклама

Новости

Гран-Прі Японії: Відстрочка вироку

15 октября 2013, 02:02 Гоночный уик-энд
Гран-Прі Японії: Відстрочка вироку

Так, вирок щодо цього чемпіонату поки що відкладено – на два тижні, чи на три, чи до останнього етапу… Чесно кажучи, для мене все це має трохи штучний присмак, ніби цю затримку зрежисовано десь нагорі, щоб не втрачати телевізійну аудиторію. З іншого боку, вік-енд вийшов цікавим, бо ж японська Сузука є однією з найулюбленіших трас чемпіонату як для пілотів, так і для вболівальників. Рідкісне останнім часом поєднання: неймовірна траса у вигляді вісімки, з повним асортиментом поворотів, швидка, з гравійними зонами безпеки, що не вибачають помилок, як новомодні асфальтові, і на додачу до всього цього шалені любителі автоспорту, які заповнюють трибуни з ранку четверга і до вечора неділі – неймовірне видовище. В цій атмосфері загального ентузіазму складно, мабуть, просто «відбувати номер», тому всі три гоночні дні зазвичай виходять яскравими та захоплюючими. І цього разу нудьгувати не довелося…

Перерва між Кореєю та Японією лише тиждень – летіти недалеко і часовий пояс той самий, і вже ніхто не страждав від десинхронозу, засмучуючи глядачів виснаженим виглядом та нескінченними позіханнями. Великий Цирк перебрався до Країни Сонця, Що Сходить більшою частиною ще в неділю, і до четверга не лише працював, а й відпочивав у дивовижній східній столиці. Першу половину тижня Токіо поливали дощі, і синоптики обіцяли таку погоду до самого вечора п’ятниці. Pirelli привезли шини двох найжорсткіших типів – Hard та Medium. До перших вільних практик Ф1-спільнота розважалася міркуваннями про те, чи перейде Алонсо до McLaren і чи залишиться там Перес, куди взагалі перейдуть Хюлькенберг та Масса, чи стане Феттель чемпіоном саме тут і чи перевершить Алонсо рекорд Міхаеля Шумахера за кількістю очок за кар’єру, для чого іспанцю достатньо фінішувати шостим.

П’ятниця, перша та друга вільні практики

Яка високотехнологічна країна Японія – а синоптики помилилися! Ранок п’ятниці зустрів команди та вболівальників сонячною та теплою погодою, щоправда з вітром, однак без жодного натяку на дощ. З такою погодою ніхто не поспішав на трасу після установчих кіл – до речі, першим на трасу виїхав Веббер, на машині якого після корейської пожежі замінили шасі. У Caterham Ковалайнен замінив Піка.

Пожвавлення на треку відбулося за півгодини після початку – і майже одразу Бьянкі помилився у другому повороті Degner, врізавшись носом у бар’єр з покришок. Лівий лікоть француза затиснуло в кокпіті, і решту сесії Жюль провів, притискаючи до суглоба пакет з льодом – відновити машину швидко виявилося неможливо.

Після того як розбитий болід прибрали, за роботу нарешті взялися всі, і більше тридцяти хвилин їздили без особливих пригод. Потім практично одночасно від боліду Мальдонадо відвалилося ліве заднє колесо (у боксах примудрилися недокрутити), а в другому Degner помилився ван дер Гарде – машину Гідо зупинив у сантиметрах від бар’єру, однак сесія на цьому для нього закінчилася, як і для Мальдонадо, якому довелося зупинитись на трасі. Решта продовжила заїзди, часто помиляючись у Degner та Spoon, а під картатий прапор у першому повороті розвернуло Marussia Чілтона. Найшвидшим виявився Хемільтон, за яким розташувалися Росберг, Феттель, Веббер, Масса та Алонсо. Команду Williams за погано прикручене колесо оштрафували на 60 000 євро.

 

Після обіду погода не змінилася, хіба що вітер посилився. З Marussia повідомили, що Бьянкі сесію пропустить – машина постраждала занадто сильно, і ремонт затягнувся. Інші одразу взялися за роботу, і встигли проїхати по декілька кіл, доки Мальдонадо не повторив ранкову помилку Бьянкі, вилетівши у Degner носом у бар’єр. Не встигли прибрати Williams в одній частині траси, як жовті прапори з’явилися в іншій – McLaren Переса розвернуло у Spoon, і машина влетіла у стінку правим боком. Серхіо доволі довго сидів у кокпіті, хоч і повідомив команді, що все в порядку – пізніше стало зрозуміло, що мексиканець пошкодив лікоть, що не дивно при такому ударі.

Що ж, двом не пощастило – сесія закінчилася для них занадто рано. Решта продовжила пошук меж можливого – видовищно, однак без наслідків, у Degner помилилися Алонсо (двічі), Хемільтон та Грожан, а у Spoon – Хюлькенберг, ван дер Гарде та Феттель. Спочатку всі їздили на гумі Hard, а за півгодини після початку почали експериментувати з Medium, чергуючи серії кіл на м’якіших шинах з колами на більш жорстких. За 35 хвилин до закінчення дуже не пощастило ще одному пілоту – Райкконен загруз у величезній гравійній зоні безпеки після помилки у повороті Danlop. Машина, на щастя, не постраждала, однак часу залишалося все менше, і на трасу фін більше не повернувся.

До кінця заїздів на трасі не сталося нічого серйознішого за розворот ді Рести у Casio – протокол очолили Феттель та Веббер, яким трохи поступилися Росберг, Райкконен, Грожан та Хемільтон. А от поза трасою, точніше, в Європі, доки Ф1 готувалася до другої практики, сталася подія, повідомлення про яку просто шокувало весь автоспортивний світ. Новина з’явилася наприкінці заїздів – в минулому тест-пілот команди Marussia, іспанська пілотесса Марія де Війота знайдена мертвою у готелі в Севільї, куди Марія приїхала для презентації своєї книги «Життя – це дар». Жінка, що змогла повернутись до нормального життя після страшної травми голови та втрати ока – все це в результаті аварії на тестах 2012 року – мертва. Вона стала символом боротьби та перемоги над обставинами, займалася спортом, вела активну громадську діяльність, нещодавно вийшла заміж… Лише 33 роки… Усвідомити таке одразу важко, однак травми півторарічної давнини були жахливі, і ці півтора роки життя після того були справжнім дивом… Причину смерті жінки, що просто не прокинулася вранці, з’ясували швидко – наслідки аварії 2012 року, крововилив у мозок. Після таких подій особливо гостро відчуваєш, що людству потрібні герої – ті, хто перемагає обставини і залишається у пам’яті світлим спогадом.

Субота, третя вільна практика

Погода залишилася доброю, а вітер – сильним. Машину Бьянкі нарешті відновили, а для Переса підготували запасне шасі, бо пошкодження після аварії в другій практиці виявилися занадто серйозними. Пілоти на згадку про Марію де Війоту виїхали з зірочками на болідах або шоломах.

FP3 почалася з помилки Грожана у шикані, яку він повторив за декілька хвилин – в обох випадках без наслідків. Ferrari традиційно проїхали установче коло і засіли в боксах ледь не до середини сесії. За 40 хвилин до закінчення заїздів Хюлькенберг поскаржився на проблеми з вихлопною системою – болід повернули до боксів, і знову Ніко виїхав на трек лише за декілька хвилин до закінчення вільної практики.

В середині сесії стався найбільший інцидент з далекосяжними наслідками – Сутіла на виході зі Spoon розвернуло, болід вилетів з траси і стукнувся спочатку носом, а потім і задньою частиною об бар’єр. Хвилин за 20 до картатого прапору команди перейшли до роботи з м’якішими шинами, і в той самий час для Феттеля заїзди завершилися, бо на боліді почалися проблеми з KERS, і до закінчення FP3 вирішити їх не вийшло. Протокол очолив Веббер, за ним розташувалися Хемільтон, Росберг, Грожан, Алонсо та Масса.

Субота, кваліфікація

Перед кваліфікацією з Force India повідомили, що їм довелося замінити коробку передач на боліді Сутіла, отже німець отримає штраф у -5 позицій на старті.

Першу частину відкрив Гутьєррес – на шинах Hard. Декілька хвилин їздив сам, потім поступово на трасу виїхала більшість пілотів, Caterham одразу на Medium. Гутьєррес повернувся до боксів чекати наступної спроби, однак посидіти не вдалося, бо навколо задньої частини боліду спалахнули яскравим полум’ям пари палива. Естебан дуже швидко вистрибнув з кокпіту – на щастя, пожежа була короткою і нічого не пошкодила.

На другу спробу більшість встановила Medium, та не пройшло і декількох хвилин, як сесію перервали, бо Вернь зупинився на трасі з палаючими задніми гальмами. Пожежу загасили, заїзди поновили, однак на трасу повернулися не всі – Хемілтьтон, Алонсо, Баттон, пілоти Red Bull та бідолаха Вернь залишилися у боксах, а от Грожан відзначився – виїхав на гумі Hard. Далі не пройшли Сутіл, Вернь, Чілтон, Пік, ван дер Гарде та Бьянкі.

Перші хвилини Q2 пройшли без особливої активності на треку. Ріккардо досидів у боксах до останніх хвилин і зрештою зробив лише одну спробу, як і Феттель з Веббером, але вони «відстрілялися» з запасом часу. В цій сесії всі взули Medium (хоча Lotus розпочали на Харді – три практики показали, що Medium від Hard відрізняється не дуже сильно), і решта проїхала по дві спроби. З боротьби вибули Перес, ді Реста, Боттас, Гутьєррес, Мальдонадо та Ріккардо.

Q3 розпочали одразу – пілоти Red Bull та Алонсо, потім Хемільтон, Грожан та Баттон. Звісно, на м’якіших шинах. У Феттеля знову закапризувала KERS, до того ж німець помилився у Spoon. За 3 хвилини до картатого прапору на трасу виїхали всі – поул завоював Веббер, що зробило двигуни Renault найрезультативнішими у Ф1, відсунувши Ferrari з першої сходинки, Феттель залишився другим, далі опинилися Хемільтон, Грожан, Масса, Росберг, Хюлькенберг, Алонсо, Райкконен та Баттон.

Ще до кваліфікації судді розібрали поведінку Росберга у FP3 і офіційно попередили його за блокування Піка. Після кваліфікації стюарди викликали на серйозну розмову Хюлькенберга та Піка – Ніко за блокування Чілтона, Шарля за підозрою у перетині білої смуги на виїзді з боксів під час зупинки сесії червоними прапорами. Нагадаю, що Бьянкі та Пік привезли з Кореї штрафи у -10 позицій за три попередження, а Сутіл отримав -5 за заміну коробки передач. Після розгляду дій Хюлькенберга та Піка німця карати не стали, бо помилилася команда, невчасно випустивши з боксів пілота, отже команду і покарали грошовим штрафом, а от Піка, який минулого разу пропустив контрольне зважування, покарали штрафним проїздом по піт-лейну на перших 5 колах гонки. Після всього цього Вернь піднявся на сімнадцяту позицію, Сутіл опинився 22-м, а між ними розташувалися Чілтон, ван дер Гарде, Пік та Бьянкі.

Неділя, гонка

Погода залишилася  чудовою. Зранку команди та пілоти провели хвилину мовчання на знак вшанування пам’яті Марії де Війоти. Для старту всі, окрім Ріккардо та Піка, обрали Medium – трохи швидший за Hard, однак з дуже коротким життям. Force India отримала грошовий штраф за ді Ресту – той ще до старту гонки перевищив швидкість на піт-лейні.

Краще за всіх стартували Грожан – вийшов на першу позицію, та Гутьєррес із Сутілом, що відіграли по п’ять та шість позицій відповідно. Гірше за всіх гонку розпочали Бьянкі та ван дер Гарде – Гідо зіткнувся з Жюлєм у першому ж повороті. Невдовзі стюарди пообіцяли розглянути інцидент після гонки. Інше зіткнення сталося у першій трійці – Феттель поступився і Грожану, і Хемільтону, однак Льюіс втік недалеко, отримавши від переднього антикрила боліду Себастьяна прокол своєї правої задньої шини. Антикрило Себастьяна також постраждало, щоправда несуттєво, а от Льюісу довелося їхати до боксів. Шини замінили на жорсткіші, британець повернувся до боротьби останнім, однак зруйнована шина встигла пошкодити днище Mercedes, і Хемільтон закінчив гонку на 9 колі.

На 2 колі Пік відбув свій штраф. Декілька кіл все було без змін, хіба що Алонсо невідворотно наближався до Масси. На сьомому колі Райкконен обійшов Баттона, а Ріккардо – Боттаса, на 8 колі на перший плановий піт поїхав Вернь, а Массі по радіо натякнули, що варто поступитись п’ятим місцем напарнику. Цього разу бразилець не послухався, і боротьба продовжилася. На 9 колі у жорсткішу гуму перевзулися Баттон, Боттас та Сутіл, а Росберг здійснив екскурсію на узбіччя першого повороту – без наслідків. На наступному колі у Hard перевзулися Гутьєррес та Мальдонадо, потім ді Реста та Хюлькенберг, на 12 – Веббер, що отримав використаний комплект, як і Масса з Райкконеном. Наступними по свіжу гуму попрямували Грожан та Росберг, і Mercedes примудрилися випустити свого пілота просто під колеса Пересу, що тільки прямував до свого піту. Стюарди пообіцяли розібратись негайно.

На 14 колі бокси відвідав Алонсо, повернувшись за Массою, який намагався наблизитись до Хюлькенберга, який, в свою чергу, наздоганяв Ріккардо, а позаду Перес обійшов  Баттона. На 15 колі нарешті перевзувся Феттель, що заїхав на піт з димом з-під коліс – німець отримав новий Hard. Стюарди присудили Росбергу проїзд піт-лейном, який він відбув на 17 колі. На 19 колі Хюлькенберг та Сутіл спробували атакувати відповідно Ріккардо та Мальдонадо – однаково безуспішно. А от Алонсо на 20 колі все ж випередив напарника у DRS-боротьбі, і Масса одразу опинився під атаками Гутьєрреса, за яким доволі близько їхав Райкконен.

Ще коло – і Хюлькенберг нарешті подолав Ріккардо, який досі не був на піт-стопі, обійшовши того у 130R. Далі Даніель поступився Алонсо, а Гутьєррес спробував обігнати Массу, що помилився у Degner – бразилець та мексиканець поштовхалися трохи передніми колесами, проте Феліпе залишився попереду, а Естебана обійшов Райкконен. На 22 колі Ріккардо нарешті відвідав піт-стоп, знову встановивши Hard. Тим часом Алонсо нарешті наздогнав Хюлькенберга, і цього разу не збирався відступати – Ніко довелося захищатись. На 23 колі Росберг обійшов Баттона, і трохи згодом Дженсон поїхав на свій другий піт. Зупинка вийшла невдалою, бо механіки забарилися з правим заднім колесом, і на трасу британець повернувся аж шістнадцятим. За два кола перевзувся Росберг – у Medium.

На 26 колі здійснив свій другий піт Веббер – з другої позиції, доволі несподівано. Отримав цього разу новий Hard, повернувшись третім. На наступному колі перевзувся ді Реста, а Ріккардо спробував обійти Сутіла, і майже обійшов, та невчасно помилився у 130R, щоправда залишившись попереду, бо Сутіл слідом за напарником також поїхав на піт-стоп. На 29 колі перевзувся Масса, а бойовий Ріккардо обійшов Мальдонадо, який після цього також попрямував перевзуватись, як і Грожан – Роман поїхав до боксів лідером, а повернувся третім, щоправда на новому комплекті Hard, а лідером став Феттель. На 30 колі перевзувся Хюлькенберг, а стюарди повідомили, що розглядають боротьбу Ріккардо з Сутілом, точніше, його обгін із виїздом на узбіччя. Розглядали два кола, і присудили штрафний проїзд піт-лейном, який австралієць відбув майже одразу.

На 31 колі гуму змінили Алонсо (повернувся за Хюлькенбергом), Гутьєррес та Перес – і знову проблеми з заміною заднього правого колеса відкинули пілота McLaren у хвіст пелотону. Наступним піт здійснив Райкконен, а Массі довелося відповідати за перевищення швидкості на піт-лейні – судді покарали бразильця штрафним поверненням на місце злочину. Феліпе відбув свій штраф на 35 колі, повернувшись одинадцятим. Невдовзі Феттель, що вже почав відчувати проблеми з гумою, поїхав отримати новенький комплект Харду, поступившись і Вебберу, і Грожану.

На 39 колі здалося, що Хюлькенбергу вдасться залишитись четвертим, бо на Алонсо напосів Райкконен, однак нічого так і не сталося. Позаду Гутьєррес обійшов Верня. А в іншій компанії Феттель на свіжішій гумі наздогнав Грожана і пройшов того у першому повороті, доки Баттон їздив на свій третій піт. На наступному, 43 колі третій піт-стоп провели для Веббера, встановивши австралійцю використаний Medium – Марк повернувся до гонки за Грожаном, тим часом Баттон випередив Сутіла, а Перес поїхав до боксів із проколотим заднім лівим колесом – не поділив трасу з Росбергом, трохи зламавши тому переднє антикрило.

Веббер, отримавши швидші шини, спочатку виглядав дуже впевнено, однак початок пелотону вже наздогнав свій хвіст, і колові почали плутати плани лідерам. Грожан помилився у Degner, і Веббер наблизився ще трохи, а Алонсо нарешті випередив Хюлькенберга – у першому повороті. Схоже, на той час шини Веббера вже почали виходити з ладу, бо як Марк не намагався, Роману вдавалося захистити позицію. Атаки інших були результативнішими – Росберг пройшов Массу і кинувся наздоганяти Гутьєрреса, що захистився від посягань Ніко у найкращому стилі, а Баттон обігнав ді Ресту, потрапивши до очкової зони.

На 52 колі прийшов час Веббера – у першому повороті той випередив нарешті Грожана серед цілого паротягу колових, однак перемога стала недосяжною, бо напарник за цей час від’їхав на безпечну відстань. На 53 колі Хюлькенберг поступився ще й Райкконену, і, хоча перша вісімка до фінішу вже не змінилася, за дев’яте місце боролися до останніх метрів – Баттон з Массою, і зрештою британець подолав-таки бразильця. Після фінішу Росбергу та Грожану довелося зупинити боліди на трасі – Грожану трохи далі, і до подіуму француза підкинув один зі службових Мерседесів.

Переміг Феттель, другим став Веббер, третім – Грожан, далі фінішував Алонсо, перевершивши рекорд Шумахера за кількістю очок за кар’єру, Райкконен, Хюлькенберг, Гутьєррес – Sauber повним складом в очках, Росберг, Баттон та Масса. Стартові пригоди Бьянкі та ван дер Гарде визнали гоночним епізодом. Ferrari трохи зміцнили своє положення у Кубку Конструкторів завдяки проблемам Mercedes. Отже, боротьба за чемпіонство остаточно перетворюється у боротьбу за друге та третє місця у заліку пілотів та конструкторів, бо шанси на те, що чемпіоном стане не Феттель, залишилися лише математичні. Попереду два тижні відпочинку перед наступною парою етапів – в Індії та за тиждень в Абу-Дабі. Подивимось, що буде далі.

Источник: Автор: Журавель Ольга

Оставить комментарий Комментарии (0)

Ваше имя
поле обязательное для заполнения
Комментарий
поле обязательное для заполнения
Защитный код
Вы ввели неверный защитный код

Комментариев нет. Ваш может быть первым.