Реклама



Реклама

Новости

Гран-Прі Кореї: Передостанній крок?

8 октября 2013, 02:12 Гоночный уик-энд
Гран-Прі Кореї: Передостанній крок?

Надія – те, що живе найдовше… Головне сподівання кожного сезону про те, що володар титулу визначиться в останній гонці  - думаю, на це сподівається переважна більшість як уболівальників, так і безпосередніх учасників Ф1. І в останній третині сезону Великий Цирк починає розважатися підрахунками під назвою «Що потрібно, щоб стати чемпіоном». Скільки потрібно виграти і хто і як повинен програти. Однак цей рік, здається, з тих, коли такі підрахунки залишаються просто теоретичними міркуваннями, бо після чотирнадцятого етапу – за п’ять ГП до кінця сезону – шанси на те, що лідер загального заліку зміниться, перетворилися на дуже примарні. І жити надії залишилося, схоже, один-два етапи – хіба що станеться велике і загальне диво.

Приголомшливий успіх Себастьяня Феттеля у ГП Сінгапуру вилився в чергові підозри щодо легальності RB9 – цього разу згадали особливий звук двигуна Renault. Припущень було багато, однак припущеннями вони і залишилися, бо FIA підтвердили, що все за правилами і під жорстким контролем. Сам Себастьян також відзначився, спантеличивши товаришів-суперників дуже образним висловлюванням про сумлінну роботу одних у порівнянні з іншими. Але ж дійсно – для декого поточна ситуація в чемпіонаті може виглядати як доказ того, що працюють лише у Мілтон-Кінс. Залишається дочекатись березня наступного року, щоб подивитись, хто краще за інших працює з нуля.

Корейський вік-енд розпочався за декілька днів до вихідних – усі причетні з острахом стежили за прогнозами погоди, бо з півдня насувався справжній тайфун із назвою Fitow, і якщо б він обрав шлях на схід, то неділя могла вийти дуже дощовою. Pirelli привезли до Йонгаму medium та supersoft, що на цій трасі, частинами схожій на міську, могло призвести до дуже цікавих сценаріїв, бо в Сінгапурі, де використовувалися ті ж типи гуми, м’якіша була швидшою за жорсткішу ледь не на дві секунди. Зон DRS знову зробили дві – на неймовірній прямій між 2 та 3 поворотами та на прямій старт-фініш. До речі, організатори переробили виїзд з піт-лейну – перенесли його у середину зони безпеки першого повороту.

У четвер вирішилося чергове кадрове питання – Marussia підтвердили, що Бьянкі залишається з ними і на наступний рік. Падоком поповзли чутки про те, що Sauber знайшли ще один чудовий варіант – Рубенса Баррікелло, який нібито зібрав багато грошей і готовий повернутися. Звісно, жарт, та Рубенс, також жартома, повідомив, що він «завжди готовий». Були і не такі веселі теми – Pirelli знову заборонили проводити тести. Цього разу за три тижні до ГП США, з McLaren 2011 року, «бо команда може отримати несправедливу перевагу». Заборонила FIA, і ніби пообіцяла, що дозволить провести ті тести в інший час. Нескінченна історія…

Кімі Райкконен запевнив, що спина його в порядку, що проблема ця стара та звична, що скоріш за все це не завадить йому закінчити сезон, а здоров’ям він займатиметься взимку.  

Також в четвер пройшло засідання GPDA – в Кореї досі не вирішили проблему з готелями у цій віддаленій від цивілізації місцевості, і пілоти та якась частина команд усі живуть в одному готелі і харчуються в одному ресторані. Ось так, в ресторані, за вечерею, і зустрілися усією профспілкою. Обговорили проблеми високих (і тому важких) пілотів, в першу чергу Хюлькенберга, чиї габарити, як з’ясувалося після ГП Сінгапуру, відлякують потенційних роботодавців, а також Баттона, Сутіла, ді Рести – та зрештою, половини пелотону, бо не так і мало у сучасній Ф1 гонщиків вищих за 1.80. Згадали масове схуднення перед сезоном-2009 (у зв’язку з появою важкої KERS), і дійшли висновків, що далі худнути не збираються, бо це вже небезпечно для здоров’я. А щось робити з вагою доведеться, бо у наступному році новий регламент та нові двигуни – машини будуть важчі, а вага їх обмежена, і для таких машин потрібні максимально легкі водії, щоб було місце для баласту, яким можна достатньо суттєво скорегувати налаштування боліду. Таким чином результатом зборів GPDA стала пропозиція збільшити мінімальну дозволену вагу машин ще на 10-15 кілограмів. Керівники команд погодилися з цією ідеєю, і тепер справа за малим – змінити вже затверджені правила.

П’ятниця, перша та друга вільні практики

Доки тайфун вирішував, куди йому повертати, присутні на автодромі раділи чистому синьому небу та теплому сонцю. У Marussia та Force India пустили за кермо тест-пілотів – Родольфо Гонзалес замінив Бьянкі, а Джеймс Каладо – ді Ресту. Корейська траса поки що не стала храмом автоспорту (та ще й в черговому попередньому календарі наступного сезону ГП Кореї є претендентом на вибування), і етап Ф1 ледь не єдина подія, що тут взагалі відбувається, отже зранку в п’ятницю трек був доволі брудний, і після установчих кіл більшість залишилася в боксах, чекаючи доки меншість трохи розчистить траєкторію. Насправді перші хвилин 20 трасою їздив лише Гонзалес. Їздив він з купою дрібних помилок, як і належить новачку, а під кінець помилився по-крупному – у 13 повороті машину розвернуло і протягло до стіни. Болід стукнувся носом, переднє антикрило відвалилося і залишилося лежати на трасі разом з купою дрібних уламків. Гонзалес повернувся до боксів на ремонт.

Хвилин десять над автодромом було тихо, та потім  робота все ж почалася. Наступним, кого розвернуло, став другий новачок – Каладо, однак його помилка в 12 повороті обійшлася без наслідків. В середині сесії до боксів довелося повернутися Массі – бразилець тільки-но попрямував на трасу, і одразу проколов ліве переднє колесо. Наступного виїзду Феліпе чекав більше 20 хвилин, і останні чверть години сесії провів дуже інтенсивно.

В останні сорок хвилин ніхто вже не відсиджувався у гаражі – до цієї траси все ж потрібно призвичаїтись. За 37 хвилин до закінчення розвернуло ще і Хемільтона – у 10 повороті, на щастя, також без пошкоджень. Помилялися взагалі багато, і сесія закінчилася помилкою Райкконена в останньому повороті, в результаті чого машина вдарилася об стіну лівою передньою частиною, розбивши і антикрило, і підвіску. Це сталося майже під картатим прапором і нікому не завадило. Протокол очолив Хемільтон, за яким розташувалися Феттель, Веббер, Росберг, Баттон та Алонсо.

Після обіду погода не змінилася, і пілоти одразу взялися за роботу, лише Райкконену довелося чекати хвилин п'ятнадцять від початку, доки буде готовий розбитий в першій практиці болід. Спочатку традиційно їздили на жорсткіших шинах, за півгодини почали переходити на supersoft. Цього разу розвернуло Гутьєрреса – у першому повороті, та Піка – у дев’ятому, обох без наслідків для техніки. Ще двоє проїхалися газонами, піднявши хмари пилу – Росберг на вїзді до піт-лейну та Алонсо в останньому повороті. Найшвидшим знову став Хемільтон, другим – Феттель, далі Росберг, Веббер, Масса та Грожан.

Після завершення практик судді офіційно попередили Піка – той не зрозумів, що на контрольне зважування кличуть саме його, проїхавши повз запрошення. А ще трохи пізніше Sauber повідомили про розширення співробітництва з Ferrari – на додачу до двигунів швейцарська команда з 2014 року отримуватиме коробки передач та систему ERS.

Субота, третя вільна практика

Погода залишилася теплою та сонячною. Після установчих кіл хвилин 15 трасою їздили лише завсідники нижньої частини протоколу, і Бьянкі навіть розвернуло та винесло з траси, на щастя, без наслідків. Далі в роботу включилися всі, і до завершення сесії їздили без особливих пригод – спочатку medium, за 15 хвилин до картатого прапору supersoft. Першу шістку склали Феттель, Веббер, Росберг, Хемільтон, Алонсо та Грожан.

Кваліфікація

Першим у Q1 на трасу виїхав Гутьєррес. Всі інші приєдналися за декілька хвилин – довше за всіх не виїжджали Феттель, Веббер та Грожан, які зрештою обмежилися мінімумом кіл на гумі medium. Caterham та Marussia одразу встановили supersoft, решта перевзулася у м’якішу гуму після першої спроби. Бьянкі невдало трапився на шляху ді Рести – шотландець ледве пройшов до Q2. Вибули Боттас, Мальдонадо, Пік, ван дер Гарде, Бьянкі та Чілтон.

Друга частина кваліфікації розпочалася доволі спокійно – всі встановили supersoft, Феттель, Веббер, Хемільтон, Росберг та Грожан зробили одну спробу та повернулися до боксів, інші проїхали по дві. Далі не пройшли Перес, Баттон, Ріккардо, Сутіл, ді Реста та Вернь.

В Q3 єдиною спробою обмежилися пілоти Ferrari, Sauber та Райкконен – вони виїхали на трасу за три хвилини до картатого прапору. Феттель та Веббер (якому, до речі, потрібен був максимально високий результат після попередження та штрафу у 10 позицій за «виклик таксі» у Сінгапурі, і машину якого налаштували для обгонів в умовах гонки), другу спробу не завершили, бо стало зрозуміло, що результату Феттеля ніщо не загрожує, а Веббер трохи помилився, коли часу вже не залишилося. Помилився також Райкконен, залишившись десятим, а між ним та Феттелем (чий поул став 208 для двигунів Renault, що зрівняло французів з Ferrari) розташувалися Хемільтон, Веббер, Грожан, Росберг, Алонсо, Масса, Хюлькенберг та Гутьєррес.

Отже Веббер опинився тринадцятим. Ввечері у пелотоні з’явився ще один штрафник – стюарди вирішили, що Бьянкі дійсно дуже завадив у ді Ресті Q1, і покарали того офіційним попередженням та штрафом у -3 позиції. Довелося Жюлю помінятися стартовими позиціями з напарником. Також стало зрозуміло, що тайфун повернув на захід і Корею не зачепить, отже дощ якщо і буде, то незначний, і скоріше за все не під час гонки.

Неділя, гонка

Дощ пройшов зранку, і після обіду від нього залишилися лише прозорі хмари. Всі, окрім Ріккардо, обрали для старту гуму supersoft. Себастьян Фетель вже звично залишився першим і тільки його і бачили… За ним було цікавіше – до другого повороту доїхали без пригод, а от в третьому місця виявилося замало, Масса, уникаючи зіткнення з Росбергом, потрапив на поребрик, машину розвернуло, ледь не зачепивши Алонсо, багато кому довелося виїхати за межі траси, щоб нікуди не врізатись, та не всім пощастило – передні антикрила болідів Сутіла та Баттона знайшли об що зламатись, не так щоб дуже сильно, однак за декілька кіл обом довелося відвідати бокси, щоб замінити пошкоджені носи – відповідно на 4 та 5 колах. Грожан обійшов Хемільтона, Алонсо пропустив Хюлькенберга, Масса відкотився на передостанню позицію, багато втратив Гутьєррес. Дуже добре стартували Ріккардо, Мальдонадо – відіграв аж 9 позицій, та ван дер Гарде.

На четвертому колі Райкконен з боротьбою обійшов Ріккардо і дуже швидко наздогнав Алонсо, що намагався наблизитися на відстань атаки до Хюлькенберга. Позаду Веббер спочатку впорався з Пересом (на якого майже одразу напосів ді Реста), а потім з боєм випередив Мальдонадо. Венесуелець за два кола поїхав на піт-стоп, як і ді Реста з Гутьєрресом. Колом раніше бокси відвідав Масса (Ferrari цього вік-енду явно мали проблеми, в першу чергу з шинами, і після кваліфікації Алонсо просто висловив все, що він думає про ситуацію з гумою, на що Хембрі відповів, запропонувавши звернутись до «майже-чотириразового» за порадою щодо поводження з шинами… В неділю вранці Полу Хембрі довелося вибачатись за свої слова на території Ferrari) – всі перейшли на medium.

На 8 колі Веббер обійшов Ріккардо, а стюарди повідомили, що дії ван дер Гарде та Бьянкі у третьому повороті першого кола уважно розглядають. За два кола Гідо визнали винним в тому, що Бьянкі опинився поза трасою, і покарали голландця проїздом по піт-лейну. На 9 колі Райкконен наздогнав Алонсо, випередив його, і як іспанець не намагався відігратись, фін залишився попереду. На 10 колі Алонсо поїхав по свіжу гуму – звісно, жорсткішу, як і Хемільтон. На наступному перевзулися Грожан, Росберг та Хюлькенберг. Грожан повернувся на трасу перед Хемільтоном, так близько, що здалося – зараз Льюіс вийде вперед. Однак ні, після декількох відчайдушних атак британець залишився позаду. На 12 колі замінили гуму Феттель та Райкконен, а Перес та ді Реста не поділили четвертий поворот, чим невдовзі зацікавилися стюарди, пообіцявши розглянути інцидент після фінішу. Веббер перевзувся на 13 колі, і Ріккардо залишився єдиним, хто ще не був на піт-стопі – молодий австралієць протримався до 18 кола.

Тим часом Перес випередив Мальдонадо, а попереду за Хюлькенбергом зібрався цілий DRS-паротяг у складі Алонсо, Райкконена та Веббера. У декого з пілотів почалися проблеми з правою передньою шиною – у Грожана, Алонсо, а у Феттеля та шина перетворилася на справді жахливе видовище. Однак дивна річ – за декілька кіл гума повернулася до пристойного стану. На 21 колі Ріккардо обійшов ді Ресту, на 23 Масса випередив Гутьєрреса, а Баттон поїхав на свій другий піт-стоп. Наступними стали ді Реста та Мальдонадо. На трасі Хемільтон натякнув команді, що час подумати про піт, бо права передня шина зовсім не працює. Команда одразу розповіла останні новини про хитрі шини medium, які спочатку гранулюються, а потім знову працюють, однак Льюіса це не дуже надихнуло, і він трохи саркастично повідомив, що у нього вже була і фаза гранулювання, і фаза відновлення, а зараз шини «мертві». Однак довелося терпіти, а тим часом другий піт-стоп відвідували Райкконен, Хюлькенберг, Алонсо, якого перед тим випередив Веббер, Масса (до речі, на 26 колі з гонки вибув ді Реста – помилка у 12 повороті, розворот на поребрику і бар’єр), дивитись, як вперед виходить напарник, у якого в процесі обгону підламується переднє антикрило, і того напарника кличуть до боксів, і він туди довго їде, розсипаючи феєрверки іскор, бо зламаний ніс човгає по асфальту… Ніс довго знімали, довго встановлювали новий, і лише на 30 колі нарешті покликали до боксів Хемільтона. На трасу Льюіс повернувся на шостій позиції.

На 31 колі гуму замінив Веббер, і ледь він повернувся до боротьби, як просто перед ним на боліді Переса після чергового перегальмування вибухнуло праве переднє колесо! Шматки гуми та уламки полетіли на всі боки, Хемільтон швиденько об’їхав австралійця, а тому довелося знову їхати до боксів, бо один з уламків пошкодив колесо. На трасі з’явився автомобіль безпеки, і по свіжу гуму відправилися, майже нічим не ризикуючи, Феттель та Грожан. На 32 колі до боксів дістався Перес – замінив переднє антикрило та гуму і повернувся до гонки. Потрібно сказати, що Вебберу довелося встановити вже трохи використаний комплект суперсофту, бо медіуму просто не залишилося.

На 36 колі SC повернувся до гаражу, гонка відновилася – Хюлькенберг випередив Хемільтона, Райкконен скористався помилкою Грожана і обійшов напарника в найкращому стилі, та на 37 колі машина Сутіла викинула фортель, і біло-помаранчево-зелений болід в’їхав носом у бік RB9 Веббера. Удар пошкодив радіатор охолодження мастила, виникла пожежа  - Сутіл поїхав на ремонт, а для Веббера гонка закінчилася. Пелотон спочатку очолив Jeep Grand Cherokee пожежної служби (шалене видовище, чесне слово), невдовзі поступившись сріблястому SC. Пожежу загасили швидко і на 41 колі дали рестарт. Сутіл майже одразу отримав штрафний проїзд піт-лейном за перевищення швидкості на піт-лейні – ніби хтось наврочив Force India…

Гонка продовжилася, і хоча перша шістка до фінішу залишилася на своїх позиціях, боротьба відбувалася відчайдушна, особливо між Хюлькенбергом, Хемільтоном та Алонсо – іспанець майже здійснив обгін, та британець захистив позицію, а з Хюлькенбергом просто нічого не можна було зробити, бо Ніко не підпускав суперників на відстань атаки, а підпустивши один раз, блискуче захистився. Позаду боротьба проходила більш результативно і не менш яскраво: Мальдонадо втікав від Гутьєрреса, Масси та Переса, однак несподівано поступився усім трьом, а компанію очолив Масса, випередивши Гутьєрреса. Невдовзі Естебана обійшов Перес, а Мальдонадо випередив ще і Боттас.

На 48 колі судді повідомили, що після гонки розглянуть ще і поведінку ван дер Гарде та Чілтона за SC – занадто швидко їхали, а на 49 додали до списку післягоночних розслідувань ще й невеличкий інцидент між Пересом та Массою. На 52 колі закінчилися страждання Сутіла – Адріан завершив гонку в боксах. На наступному колі Росберг випередив Баттона, а на 54 пелотон скоротився на ще дві машини – спочатку Ріккардо припаркувався на узбіччі, викликавши появу жовтих прапорів, а потім і Вернь зупинився в боксах.

Гонку виграв Феттель, другим приїхав Райкконен, третім – Грожан, якому так і не вдалося обійти свого напарника, далі приїхали Хюлькенберг, Хемільтон, Алонсо, Росберг, Баттон, Масса та Перес. Райкконен отримав третє місце в заліку пілотів, Sauber піднялися на 7 місце, Toro Rosso опустилися на 8. Після гонки судді оголосили гоночними інциденти за участі Переса, ван дер Гарде та Чілтона за швидку їзду за SC офіційно попередили, також офіційно попередили порушників правил у зоні дії жовтих прапорів – Бьянкі і Піка. На жаль, для них ці попередження виявилися третіми, отже перетворилися у штраф -10 позицій на старті ГП Японії. Кумедна історія – навряд чи цим бійцям загрожує потрапляння до Q2. Хоча хто знає…

Зрештою, ГП Кореї вийшов цікавим та навіть захоплюючим – не всі етапи цього сезону залишили таке відчуття. І нехай Себастьян Феттель, схоже, зробив передостанній крок до свого четвертого поспіль титулу – попереду ще п’ять гонок, і найближча лише за декілька днів на японській Сузуці, неймовірній трасі. Отже сподіватимусь на захоплююче гоночне видовище, і зовсім трохи – на диво.

Источник: Автор: Журавель Ольга

Оставить комментарий Комментарии (2)

Ваше имя
поле обязательное для заполнения
Комментарий
поле обязательное для заполнения
Защитный код
Вы ввели неверный защитный код