Реклама



Реклама

Новости

Гран-Прі Сінгапуру: Чергове попередження

24 сентября 2013, 03:39 Гоночный уик-энд
Гран-Прі Сінгапуру: Чергове попередження

Ще один гоночний вік-енд, чиї гоночні події виявилися менш цікавими, ніж події навкологоночні… Не вперше мене відвідала думка про те, що команди з середини літа просто доїжджають цей чемпіонат, бо навіщо витрачати ресурси і боротись з непереборним суперником, якщо можна ті ресурси використати для проектів наступного року, коли правила зміняться дуже сильно, і від цьогорічних рішень буде не так багато користі, як в минулі роки. Раніше розпочнеш роботу – матимеш більше простору для маневрів. А цей рік – ну хто наздожене Red Bull? Хіба що Ferrari, Mercedes, та ще може Lotus, та й наздогнати це не означає випередити, отже гроші та робочі години витрачатимуться невідомо на що. І проходять ГП все спокійніше (особливо це помітно за вільними практиками), і урізноманітнити їх можуть хіба що історії про переходи пілотів з команди до команди та післяфінішні покарання за неоднозначні вчинки.

Однак історії про переходи пілотів можуть невдовзі закінчитися, бо майже одразу після ГП Італії – 10 вересня – Феліпе Масса через Твіттер повідомив, що поточний сезон є його останнім сезоном за Ferrari, а сама команда з Маранелло наступного дня привітала з поверненням Кімі Райкконена. Фін підписав дворічний контракт, а от хто замінить його в Lotus, і де в 2014 році опиниться Феліпе, а також Ніко Хюлькенберг, що був дуже близький до потрапляння за кермо Ferrari, і з яким, здається, вже почали прощатись у Sauber, поки що залишається невідомим, отже є чудовою темою для міркувань, якими можна розважитись між ГП.

ГП Сінгапуру проходить за унікальним графіком – ввечері, у сутінках та після заходу сонця, і щоб не мучити організми перебудовою на місцевий час і незвичними вечірніми зусиллями, Великий Цирк залишається у європейському часі, снідаючи під час місцевого обіду та беручись за роботу під косими променями сонця, яке вже хилиться до обрію. Невдовзі на вулицях вмикається освітлення, і міський автодром Марина Бей приймає свій звичний неймовірний вигляд – срібний візерунок серед нічного оксамиту. Цього року візерунок трохи спростили, перебудувавши сумнозвісну шикану 10-го повороту – тепер це просто поворот, що проходиться швидше і безпечніше, а час кола повинен був скоротитись приблизно на секунду. З Сінгапуру команди стали зобов’язані використовувати нові системи кріплення коліс – більш безпечні, однак більш повільні. Зон DRS за модою цього року зробили дві – після п’ятого повороту та на фінішній прямій, Pirelli привезли Medium та Supersoft, синоптики напрогнозували, що дощу не буде, а експерти пообіцяли, що в гонці буде SC.

В четвер уся увага була прикута до Кімі – одіозне повернення після одіозного звільнення, та до Феліпе Масси, який між етапами встиг дати інтерв’ю, де розповів, що тепер не допомагатиме Алонсо, працюватиме виключно на себе і шукатиме команду з машиною, що здатна боротися за чемпіонство. З Маранелло одразу відреагували, сказавши що Феліпе до закінчення сезону працюватиме виключно на команду, і під час спілкування з пресою у четвер Ferrari виступили єдиним фронтом – Стефано Доменікалі посередині, праворуч Алонсо, ліворуч Масса. Скуті одним ланцюгом, можна сказати, однак це спрацювало, і ніхто не сказав нічого зайвого… А от Райкконена на офіційній прес-конференції ніщо не стримувало, і він підтвердив, що йде з Lotus виключно з фінансових причин – дуже затримують зарплатню. Думки щодо майбутнього тандему Алонсо-Райкконен розділилися, та особисто я думаю, що два дорослі чоловіки з багаторічним досвідом Ф1-життя скоріше порозуміються, ніж навпаки. Побачимо.

Пятниця, перша та друга вільні практики

За перші півгодини першої практики пілоти проїхали лише установчі кола. Потім почалася спокійна буденна робота – тестування аеродинамічних новинок, помилки (переважно у першому повороті), трохи чиркання по бар’єрах… Грожану не пощастило з технікою – за всю сесію він проїхав лише 12 кіл, а потім похмуро бродив боксами, доки механіки намагалися полагодити систему керування. Найшвидшим виявилися Хемільтон, Веббер, Феттель, Росберг, Райкконен та Грожан. Феттель примудрився перевищити швидкість на піт-лейні, і команду оштрафували на 200 євро.

Сонце сіло ще під час першої сесії, отже друга проходила на трохи прохолоднішому асфальті. Останнім до роботи приєднався Грожан – виникли нові технічні проблеми, і всі півтори години механіки боролися з вередливими гальмами та гідравлікою. Решта активно працювала, порівнюючи Medium та Supersoft. Майже в середині сесії Веббер сильніше, ніж було можна, приклався заднім правим колесом до стіни в 7 повороті – довелося повернутися до боксів для перевірки. За півгодини у бар’єр у 13 повороті в’їхав Мальдонадо – носом, однак зміг повернутись до боксів. Обидва невдовзі продовжили заїзди.

М’якіший комплект виявився набагато швидшим – більш ніж на дві секунди, протокол очолив Феттель, за ним розташувалися Веббер, Росберг, Хемільтон, Грожан та Алонсо. В другій сесії також не обійшлося без любителів швидкої їзди – Caterham та Sauber сплатили по 1000 євро за ентузіазм ван дер Гарде та Гутьєрреса.

Субота, третя вільна практика

Більшу частину FP3 – 50 хвилин – команди присвятили заїздам на жорсткіших шинах.  Ferrari перші 25 хвилин традиційно просиділи в боксах. За вісім хвилин до картатого прапору всі перевзулися у Supersoft і масово виїхали на трасу, заважаючи один одному. Найшвидшим знову став Феттель, якому лише трохи поступилися Грожан, Росберг, Веббер та Хемільтон.

Субота, кваліфікація

Після закінчення третьої практики Lotus підтвердили, що у Райкконена загострилися старі проблеми зі спиною – в п’ятницю розтрусило на нерівному сінгапурському асфальті. Команда навіть думала про те, щоб замінити фіна, якщо той не зможе брати участь у кваліфікації, і тримала напоготові Давіде Вальсеккі, однак після медичного огляду Кімі все ж сів за кермо. Q1 більшість розпочали на медіумі, однак дуже швидко перевзулися у суперсофт – всі, окрім Грожана, Феттеля та Веббера. Масса встановив Supersoft на останніх хвилинах, і ледве встиг показати 13-й результат – пройшов до другої частини. Вибули ді Реста – зовсім несподівано, Мальдонадо, Пік, ван дер Гарде, Бьянкі та Чілтон.

В другій частині кваліфікації бажаючих ризикнути не знайшлося – всі взули Supersoft. Далі не пройшли Хюлькенберг – у Ніко невчасно спрацьовувала DRS, Вернь, Райкконен, Перес, Сутілта Боттас.

Отже, Гутьєррес пройшов до Q3! Однак далі геройствувати не став, проїхав парочку кіл без часу і залишився десятим. Ріккардо, Алонсо, Масса та Фетель обмежилися єдиною спробою, при цьому Феттель просто проїхав дуже швидке коло і останні хвилини сесії провів у боксах – коло залишилося найшвидшим, отже Себастьян завоював 41 поул в кар’єрі. Далі розташувалися Росберг (команда після цього якось дуже розхвилювалася), Грожан, Веббер, Хемільтон, Масса, Алонсо, Баттон, Ріккардо та Гутьєррес.

Неділя, гонка

Розпочати гонку на медіумі ризикнув лише Сутіл. Росберг як не намагався, однак Феттеля не дістав, Веббер також залишився на своїй позиції, Хемільтон та Грожан старт програли, а от Алонсо створив маленьке диво, рвонувши з сьомої на третю позицію. Позаду так само добре стартували Перес та ді Реста, в той час як Ріккардо став тим, хто програв найбільше – цілих п’ять позицій.

До десятого кола майже нічого не змінилося, хоча Грожан напосідав на Веббера, а Масса втікав від Хемільтона (британець випередив бразильця узбіччям, однак швидко повернув позицію) – майже, бо Райкконен почав прориватись нагору, на 6 колі обійшовши Гутьєрреса. Перес міг перетворитись на наступну жертву, однак Кімі став першим, хто поїхав на піт-стоп – на 10 колі, і знову взувши Supersoft. За ним це зробив Бьянкі, а на наступному колі заїхав до боксів знову – по інше кермо, почалися проблеми з перемиканням передач. Пік, ван дер Гарде, Масса, Вернь, Веббер, Алонсо (іспанець повернувся на трасу за ді Рестою), Хемільтон, Росберг, Ріккардо та Феттель, який перевзувся передостаннім, без проблем зберігши лідерство, на 17 колі, встановили на другий відрізок Medium, решта отримала м’якіші комплекти. До речі, Алонсо довелося провести за ді Рестою п’ять кіл – іспанець ніяк не міг наблизитись до шотландця на відстань, достатню для обгону, хоч той і їхав на суперсофті (щоправда, стартувавши на новому комплекті) до свого першого піту цілих 20 кіл. За Алонсо їхав Веббер (від якого не відставав Грожан), і так само не міг наблизитись, як не намагався.

На 19 колі Хюлькенберг випередив Переса, однак – на жаль – вже після обгону з’їхав з траси, підсковзнувшись на тимчасовому поребрику. Судді чомусь вирішили, що мало місце порушення, і Ніко довелося повернути тільки-но відвойовану в чесній боротьбі позицію.

А на 25 колі Ріккардо не вписався у 18 поворот, врізавшись у стіну. Незручне місце для купи уламків, тому на трасу виїхав SC. Боттас, Вернь, Алонсо, Грожан, Чілтон, Масса, Баттон, Райкконен (фіну довелося чекати виїзду з піту, пропускаючи Хюлькенберга), Перес, Сутіл, Мальдонадо, Гутьєррес, Пік та ван дер Гарде вирішили скористатись цією можливістю і замінили гуму – Supersoft взули лише Масса та Сутіл.

Машина безпеки повернулася до піт-лейну на 31 колі – половина гонки, а від старту вже пройшло більше години.  Рестарт позицій не змінив, а от на 35 колі до боксів знову завітав Грожан – виникли проблеми з двигуном, команда довго намагалася щось зробити, Роман ніби повернувся на трасу – останнім, однак за три кола остаточно вибув з гонки, бо почалися проблеми з перемиканням передач. На тому ж колі Гутьєррес помилився, виїхавши за трасу, в результаті чого вперед вийшов Сутіл, а Росбергу повідомили, що в передньому антикрилі його боліду застряг великий шматок гуми, і саме це з’їло його притискну силу. Ніко довелося чекати наступного піт-стопу, щоб вирішити проблему – він поїхав до боксів на 41 колі, колом пізніше, ніж Веббер та Сутіл, і колом раніше за Массу. На 43 коли перевзувся Хемільтон, а на 44 – Феттель, встановивши Supersoft. У Себастьяна на той час утворився дуже комфортний відрив, і до гонки він повернувся лідером, попереду Алонсо.

Невдовзі між Райкконеном та Баттоном зав’язалася довга боротьба, а трохи позаду Хемільтон напосів на напарника, що боровся за позицію з Веббером. Перед Веббером їхав Гутьєррес – недовго, бо з 49 кола мексиканця обійшли і Веббер, і Росберг з Хемільтоном, і ді Реста з яким вів боротьбу Масса. Веббер та переслідувачі тим часом наздогнали Хюлькенберга – Веббер обійшов німця доволі швидко, а Райкконен після десяти кіл переслідування випередив Баттона – у 14 повороті – і опинився на третій позиції.

На 55 колі Хюлькенберг поступився Росбергу, а ді Реста врізався носом у стіну в 7 повороті. Судді обмежилися жовтими прапорами, і боротьба продовжилася: Хюлькенберга обійшли Хемільтон та Масса, а потім вся компанія від Веббера до Масси випередила Переса та Баттона. Останнім акордом цієї дивної гонки стали проблеми з двигуном Веббера – команда попередила про витік охолоджуючої рідини, Марк уповільнився, сподіваючись якось подолати останні півтора кола, та невдовзі двигун задимів, а потім і запалав – австралійцю довелося зупинитись.

Гонку виграв Феттель, другим фінішував Алонсо, якому вдалося 36 кіл підтримувати шини Medium в робочому стані, третім – Райкконен, далі Росберг, Хемільтон, Масса, Баттон, Перес, Хюлькенберг та Сутіл. Алонсо підвіз до піт-лейну, точніше, до закритого парку, Веббера, який, як з’ясувалося пізніше, вийшов на трасу і «спіймав таксі», мабуть згадавши своє таксування на Нюрбургрингу в 2011 році. Водія та пасажира викликали до стюардів, розібралися та офіційно попередили обох – Веббера за вихід на трасу, Алонсо за небезпечну їзду. На жаль, попередження Веббера виявилося третім, що автоматично перетворилося у штраф в -10 позицій на старті ГП Кореї.

Дивне відчуття… Правила вже давно не заохочують подібні дії, не впевнена, та здається ще з 1991 року, після того, як в Великобританії Менселл підвозив Сенну. Особисто я добре пам’ятаю (окрім 2011 року), як Хаккінена довозив до боксів Култхард – в 2001 році в Іспанії. На моїй пам’яті подібне завжди викликало полеміку – чи безпечно, і я завжди вважала таке таксування потенційно небезпечним, однак лише потенційно, бо завжди вважала, що учасники – професійні пілоти Ф1, з добрими навичками та рефлексами, та й швидкості на колі пошани вже не гоночні.  Який чудовий фінал спектаклю – гонка закінчилася, і суперники знову стають приятелями чи добрими товаришами… Мені скоріше близька думка Хорнера про те, що штраф за подібні дії повинен бути грошовим. Або просто заборонити на майбутнє – щоб навіть думки не виникало.

Що ж, як написав один Ф1-персонаж, «чемпіонат, мабуть, завершено, якщо після фінішу гонки головними темами для обговорення є освистування переможця та таксисти»… Феттеля знову освистали на подіумі – не дуже зрозуміла мені поведінка, чесно кажучи. Все ж сподіваюся, що це не так, що чемпіонат продовжується, що команди сприймуть ситуацію як останнє попередження і боротьба все ж триватиме до фіналу, з наступним раундом у Кореї. Бо шість етапів то можливість відіграти аж 150 очок, отже – сподіваюся.

Источник: Автор: Журавель Ольга

Оставить комментарий Комментарии (7)

Ваше имя
поле обязательное для заполнения
Комментарий
поле обязательное для заполнения
Защитный код
Вы ввели неверный защитный код
Виталий. 26.09.2013, 18:52 ответить

Не стал читать на непонятном языке.

Ед 26.09.2013, 20:58 ответить

Віталій, чемодан, вокзал.., ну ти зрозумів...нєпонятний язик...українофоб довбаний

Red_Zeppelin 25.09.2013, 19:35 ответить

Это точно,-у кого лучше машина,тот и чемпион. На месте Феттеля пожалуй любой из пилотов был-бы первым. А в Сингапуре превосходство буллов выглядело просто неприличным. Хотя-бы для видимости борьбы им следовало ехать по-медленнее.

Buldozer 26.09.2013, 01:32 ответить

Было видно превосходство Феттеля , а не буллов есть разница также было и в Монце и в Спа превосходство Феттеля - если бы болид был так хорош то Уэббер занял бы как минимум 2 место . Твоя теория провалена .

Williams 26.09.2013, 22:16 ответить

Вот только почему-то у Уэббера постоянные проблемы с машиной, а у Феттеля практически всегда всё гладко, так что твой комментарий не уместен тут.

Alex 27.09.2013, 09:55 ответить

Это так.....для любителей теориии вселенского заговора, очки то есть очки.

Avax 27.09.2013, 20:46 ответить

Пальцеглор детектет )